Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

College i USA

Postat av Skalm4n den 11 Juni 2010, 16:19
6 kommentarer · 155 träffar
Hej!
Min jag kom nyss hem från USA där jag hade besökt min syster som gick Senior year i High som utbytesstudent, jag var där i en vecka och fick lära känna hennes värdfamiljer och vänner m.fl.
Jag tyckte det verkade så jävla kul att jag börjar överväga om att åka och studera i Amerika, men det skulle då bli freshman year i College då jag är 92:a dvs 18 år och jag inte skulle kunna åka innan jag tagit studenten vilket jag gör nästa år.
Min syster reste dit med föreningen Rotary som har tagit väl hand om henne och så.

Efter som det är väldigt dyrt att gå på college har jag funderat på att fara dit och försöka mig på en s.k. "try-out" i fotboll, och på så sätt kanske knipa ett stipendium på en liten summa i alla fall!

Nu till min fråga:

Hur ska jag gå till väga för att göra detta.
Eller vet någon om nån bra förening jag kan kontakta, samt vad krävs från min sida?
Om någon har varit utbytesstudent i USA får ni gärna skriva om det varit värt det samt hur ni gick till väga! :)

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..