Tja grabbar!
Tycker Schizofreni e sjuk läskigt så läste lite om symtomerna:
* intresset för utbildning, jobb och vanliga göromål (negativa symptom).
* Sömn och koncentrationsbesvär, ambivalens, förändringar i känslolivet
.................
stämmer perfekt på mig
Sen funderar man ibland mycket på om allt i livet är en verklighet eller om man bara lever i en dröm? Varför gör man allt i livet?
nån mer än jag som tänker på massa sånhär sjukt?
Håller jag på att bli schizo lr? :SSS
schizofreni har INGENTING med dubbla personligheter att göra.
och allt man gör är något man gör bara för man måste?
Även hallisar som ej stämmer med verkliga livet, dvs genom att anta olika roller i sitt liv.
EDIT: Vilken tur att jag inte är läkare då hähähäh
du tror du är unik för du tänker?
du är inte speciellt djup om man säger så. p13 som anser sig vara intelligent.
sorry to dissapoint you, but you're an idiot.
go learn basic psychology.
tbx till 1an och läs psykologi a, kör b också när du ändå håller på.
orkar inte ens argumentera med dig, sluta titta på "a beautiful mind" och annan skit och anta det är verklighet.
om du inte tror mig får du väl helt enkelt läsa upp i ämnet och inse att jag alltid har rätt.
Du blandar ihop schizofreni och dissociativ identitetsstörning
Träffad e på en narkoman (amfetamin heroin) som hade lite allt möjligt. Väldigt förnöjelsefullt att lyssna på hans konversationer. Extremt labil men väldigt snäll :)
#6 Nej, du är unik. Aldrig hört talas om något liknande! Sök hjälp så snabbt du kan!
De flesta med denna graden av schizofreni tar livet av sig för att dom inte orkar höra på rösterna längre.
Sen fick han psykos och blev tvångsintagen och hamnade på psyket. Där inne fick 3 diagnoser bland annat schizofreni. Och det roliga är att han får medicin som har samma effekter+bieffekter som knarket han tog innan.
Han låg inne i över ett år sen hamnade han på ett öppet boende. Nu är han back on the street. Härlig grabb!
Trist att man blir sheriff snart bara. Då får man väl plocka in han titt som tätt. :(
Edit, om du är ung borde du dra till sjukan direkt. När jag gick i skolan klagade lärarna och trodde att jag hade ADHD. Men varken jag eller mina föräldrar ville kolla upp det. Men nu på senare dagar vid en ålder av 20 gick jag själv och pratade med min konsulent i lumpen. Han hjälpte mig och jag fick diagnosen ADHD.
Käkade retalin och sen efter ett tag bytte jag till concerta. Blev beroende och ja, det var på väg åt helvete ett tag. Slutade helt med medicinen efter ett år och det var fan så jobbigt.
Men men, nu sitter jag här med vuxen ADHD. Soft :)
Psykos utav opioder och benso? Jäklar vilken svagt psyke grabben måste ha då.
De flesta som får paranoia och psykos är ju dem som missbrukar centralstimulanter som gör att dem kan vara vaken i flera dygn.
Sen svagt psyke? Missbrukar man är väl det ganska sannolikt att man har ett dåligt psyke -_-
touché
Lät som på dig att han tog benso och tramadol och fick sedan psykos.
Med andra ord alla tänker på saker som är omöjliga att svara på inget specielt.
Du har kommit in i puberteten därför du känner alla dessa symptomer.
Har gjort välgjorda arbeten om just detta ämnet i psykologi klassen du håller inte på att bli schizofren.
Fast det är ju klart, av de ungdomar som tar den har ingen någon latent psykisk sjukdom.
Eller?
antar du skolade upp dig själv och insåg att det är dumt att säga emot m101?
hur fan är det negativt att vara intresserad av utbildning och jobb???
Iväg till läkare om du är så scary för det.
Jag har också funderat på det där med drömmar, det är en rätt intressant tanke. Tänk om allt vi gör bara är en dröm, vi vaknar upp en dag i en helt annan människas kropp och allt vi gjort i detta "livet" är helt bortglömt.
Man är absolut inte schizofren för att tänka såhär, snarare bara lite lite filosofisk.
http://www.youtube.com/watch?v =Rty5l41_NbU
Dock rätt så svag syndrom. Men jag tycker inte att jag har några social problem osv än vad alla andra har? Dock så har jag ensidiga intressen osv.
Jag har blivit uppskolad på ett sätt, du har blivit på ett annat sätt. Har du rätt, så är det bra, för då lär jag/samt andra av det. Det är inget fel i att ha fel i något, det är bara lärande.
Så modernt av dig. Aspergers har ju var och varannan person idag. :)