1
Ja du är tjock
Postat av Civek den 9 Juni 2010, 15:01
67 kommentarer · 337 träffar
Jävligt drygt med folk som håller på att skriva om gym hela tiden istället för att söka efter gamla trådar. Därför skriver jag här nu så slipper ni :)
När du börjar styrketräna så lägger du själv eller med hjälp av någon erfaren upp ett speciellt schema du kan köra på.
Här är träningsschema från kolozzeum som ni kan börja med:
Dag 1
Marklyft 3*8
Skivstångsrodd 3*10
Latsdrag 3*10
Benböj 3*10
Rakbensmark 3*10
Omvända ryggresningar 2*10
Bicepscurl med stång 3*10
Stående vadpress 3*10
Dag 2
Bänkpress 3*10
Axelpress 3*10
Baksida axlar med hantlar (Omvända flyes) 2*10
Smal bänkpress 3*10
Tricepspress 2*10
Situps 3*10-20
Ropecrounches alternerande sidor 2*10-20
Rotatorcuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15
(Kolozzeum)
När du sen känner att du vill ha mer kan du säkert själv känna vad som är bäst, du kan också gå in på internet och läsa i massa forum på t.ex. kolozzeum.
Bulka innebär att man är i en uppbyggnadsfas. Man har ett överskott av kalorier för att kunna bygga maximalt med massa. (Muscels) (Detta är dock kanske inte de första man gör i samband med att börja gymma, tänk också på att om du börjar bulka måste du ha nog med motivation att också kunna deffa sen.)
Deffa är något man gör för att bli hård. Man äter mindre kalorier än vad kroppen behöver, för att sätta igång kroppens fettförbränning. (BODY) Kombinera med konditionspass och låga vikter med lägre reps. Tipset jag har till dig som deffar är att äta !regelbundet! Alltså mindre portioner mer gånger på dagen då insulinnivån hålls i styr och du slipper de där extra sötsuget som gör att de slinker ner en godisbit eller två. Öka proteinnivån räkna på ungefär 2-3 gram protein per kg kroppsvikt och dag. Kolhydraterna behövs, det är ingen tvekan om det, istället för att under dagen äta lite då och då kan ni istället ta de i början av dagen/ direkt efter träning.
Kosten utgör cirka 60-70 % av din träning, det innebär alltså att du måste äta rätt (ta inte för hårt på "måste" för en del mirakel ungar klarar sig på pommes och ändå bygga sjukt bra kropp).
Kosttillskott jag använder och rekommenderar.
Whey 80, du får i dig stor del av den protein du behöver. Ganska mycket kcal också.
Kreatin, Tillskott som används för att öka muskelstyrka och volym.
Om folk väljer att klaga på min tråd, go ahead.
Alla som bygger muskler gör olika men jag ger er som vill börja en möjlighet till en bra guide som funkar för mig. Om de är något som inte stämmer alls kan ni väl ta upp de men jag vill inte ha några större klagomål.
Haj!
Källor är kolozzeum, muscels, BODY och egna erfarenheter.
Jag har läst runt på internet för att HJÄLPA er, inte för att sinka er.
Så ge er med att vara någon dunderdetektiv som anklagar folk.
Gör de inte för creds, försöker hjälpa era feta arslen.
*(...)= källan
Jag vet att rubriken inte passar. Men se de positivt eftersom alla klagar på att dom ser ut som skit, klart som fan när ni inte gör något annat än att klaga. (För att klargöra trådens namn, Alla frågar när dom ska börja gymma "är jag tjock?" "Är jag överviktig?"). That's about it.
När du börjar styrketräna så lägger du själv eller med hjälp av någon erfaren upp ett speciellt schema du kan köra på.
Här är träningsschema från kolozzeum som ni kan börja med:
Dag 1
Marklyft 3*8
Skivstångsrodd 3*10
Latsdrag 3*10
Benböj 3*10
Rakbensmark 3*10
Omvända ryggresningar 2*10
Bicepscurl med stång 3*10
Stående vadpress 3*10
Dag 2
Bänkpress 3*10
Axelpress 3*10
Baksida axlar med hantlar (Omvända flyes) 2*10
Smal bänkpress 3*10
Tricepspress 2*10
Situps 3*10-20
Ropecrounches alternerande sidor 2*10-20
Rotatorcuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15
(Kolozzeum)
När du sen känner att du vill ha mer kan du säkert själv känna vad som är bäst, du kan också gå in på internet och läsa i massa forum på t.ex. kolozzeum.
Bulka innebär att man är i en uppbyggnadsfas. Man har ett överskott av kalorier för att kunna bygga maximalt med massa. (Muscels) (Detta är dock kanske inte de första man gör i samband med att börja gymma, tänk också på att om du börjar bulka måste du ha nog med motivation att också kunna deffa sen.)
Deffa är något man gör för att bli hård. Man äter mindre kalorier än vad kroppen behöver, för att sätta igång kroppens fettförbränning. (BODY) Kombinera med konditionspass och låga vikter med lägre reps. Tipset jag har till dig som deffar är att äta !regelbundet! Alltså mindre portioner mer gånger på dagen då insulinnivån hålls i styr och du slipper de där extra sötsuget som gör att de slinker ner en godisbit eller två. Öka proteinnivån räkna på ungefär 2-3 gram protein per kg kroppsvikt och dag. Kolhydraterna behövs, det är ingen tvekan om det, istället för att under dagen äta lite då och då kan ni istället ta de i början av dagen/ direkt efter träning.
Kosten utgör cirka 60-70 % av din träning, det innebär alltså att du måste äta rätt (ta inte för hårt på "måste" för en del mirakel ungar klarar sig på pommes och ändå bygga sjukt bra kropp).
Kosttillskott jag använder och rekommenderar.
Whey 80, du får i dig stor del av den protein du behöver. Ganska mycket kcal också.
Kreatin, Tillskott som används för att öka muskelstyrka och volym.
Om folk väljer att klaga på min tråd, go ahead.
Alla som bygger muskler gör olika men jag ger er som vill börja en möjlighet till en bra guide som funkar för mig. Om de är något som inte stämmer alls kan ni väl ta upp de men jag vill inte ha några större klagomål.
Haj!
Källor är kolozzeum, muscels, BODY och egna erfarenheter.
Jag har läst runt på internet för att HJÄLPA er, inte för att sinka er.
Så ge er med att vara någon dunderdetektiv som anklagar folk.
Gör de inte för creds, försöker hjälpa era feta arslen.
*(...)= källan
Jag vet att rubriken inte passar. Men se de positivt eftersom alla klagar på att dom ser ut som skit, klart som fan när ni inte gör något annat än att klaga. (För att klargöra trådens namn, Alla frågar när dom ska börja gymma "är jag tjock?" "Är jag överviktig?"). That's about it.