Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Personligt Brev

Postat av metrologen den 5 Juni 2010, 03:25
12 kommentarer · 665 träffar
Ett Personligt Brev kan ju se ut på många olika sätt beroende på vad det är för typ av jobb du söker, men detta personliga brev är mer riktat lite speciellt åt TM yrken.

Här kommer det ett exempel ur ett Personligt Brev och jag skulle vilja höra vad ni tycker saknas, eller bör redigeras. Vad tycker ni?

OBSERVERA: Denna form av platsansökan ser väldigt dålig ut med stycke indelning etc eftersom att det inte går att lägga upp och redigera det här på fragbite på annat sätt.

-------------------------- ------------------------------ ------------------------------

Jag är intresserad av jobbet hos er och stötte på annonsen via Arbetsförmedlingens hemsida och anser mig vara kvalificerad för jobbet i och med att jag arbetat mycket med försäljning och många andra typer av serviceinriktade jobb sedan tidigare bl.a genom Uniflex bemanning.

De flesta jobb kräver att man har en väldigt djup kunskap i Svenska och Engelska både i tal och skrift. Ibland till och med en exceptionell datavana. Och det tror jag har en stor betydelse i den digitala värld vi lever i just idag, vilket har underlättat i mina tidigare arbeten och sysselsättningar.

Interna utbildningar inom försäljningsteknik, produktkunskap och olika typer av databasprogram, kunder och konsumenter är något av det jag jobbat med. Detta gör att jag känner att jag har en ganska bred kunskap i starka och långsiktiga kundrelationer för att på ett professionellt sätt nå upp till målen och leverera utöver kundens förväntningar, och på så sätt kan jag känna den trygghet och den självsäkerhet i det jag gör men att även försäkra mig om att arbetet jag utfört har varit på ett korrekt och strukturerat sätt.

Social kompetens och en attraktiv sida är något som har gett mig väldigt bra och positiv kritik ifrån tidigare arbetsplatser då jag exempelvis, kreativt och konkret sett, hittat lösningar och förslag till att förbättra arbetsmiljön. Men även också att kunna bemöta människor på ett sofistikerat och professionellt sätt för en lönsam verksamhet är en stor del i de allra flesta yrken och det är viktigt för mig att detta efterlevs.

På alla arbetsplatser jobbar jag flexibelt och initiativrikt med kunder och kollegor på arbetsplatsen på ett lätthanterligt och positivt sätt och har en härlig utstrålning som gör att jag är en bra ”lagspelare”, och det skulle jag vilja säga är en av mina starka sidor. Jag tror därför att jag skulle kunna bidra till en mer kvalitativ och ökad insats inte bara till Er men även till att själv hitta stor inspiration och motivation till de arbeten och projekt jag jobbar med. Och på så sätt i synnerhet utvecklas som person på arbetsplatsen och inte minst präglas av i mina vardagliga sammanhang.

Fritiden ägnar jag mycket med vänner och bekanta, nära och kära. Jag tycker om att se på film, spela gitarr och sjunga. Jag kommer ifrån en relativt stor familj med en syster och sex bröder. Jag älskar att resa, vara ute i naturen, äta och laga god mat och försöker leva ett gott och sunt liv.
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..