Tjena, har precis köpt en bmw 318i -02
Var ute och körde idag då bilen helt plötsligt började hacka som fan och en lampa med "EML" tändes samt bilen varnade för låg bromsvätskenivå.
Fick slira på kopplingen hela vägen hem.
När jag tio minuter senade testade att starta bilen gick den hur fint som helst igen.
Vad kan ha hänt?
Kostade mig 150:- sist jag gjorde det.
#2 Betalade 68 500:- för den.
btw, byt bil, vilken snikkärra :)
tråkigt att köpa negermodell om man ska ha en bmw, åker ju ifrån dig med 740in...
#6 Tror inte det är källan till problemet. Varför skulle den börja hacka sig fram bara för att det är lite halvdåligt med bromsvätska?
Jag misstänker kamaxelsensorn. Kan den orsaka ojämn gång ifall den glappar?
Datorns inbyggda dator? :|
Kör tills det händer igen, googla lite så länge
Kan ju mycket väl vara så att du bara tappade trycket.
Hatar BMWs skitmodeller så jag gissar lite lätt. hehehe
Volvo 740 '** : 0-100 km/h - Det verkar som att ingen volvo 740 har uppnått dessa svindlande farter än, återkommer med information om det, mot förmodan skulle ske.
OT: låt en verkstad titta på bilen illa kvickt.
Var ute idag en sväng och nu går den som den ska igen.
Helt jävla förvirrad =0
alltid är det pojkvalpar här inne som inte kan ett skit och leker experter. Deras bästa försvar är skrika: VOLVORAGGARER!!!1
Sitter även lägre utväxling i bakaxeln, ritar med min 255or på torr asfalt.
Byter man den till något värre så har du satt på en "trimtopp".
Du kan möjligtvis inte mena att när DU köpte den så satt det en 531-topp på den?
Förresten min bil är original förutom att jag har smidda kolvar + stakar, större turbo, steg 6 chippad, 3" downpipe, 100 cells kat, 3,25" från kat., ställbar BTR etc.
Fattar du hur dum du låter? Nötskalle.
Läs där, står att gasspjället måste bytas för att den ska sluta göra sådär.
#28 Min BMW 325 E30 0-100 på cirkus 7.5 - 8 sekunder. Helt orginal förutom 2.5" från downpipe :)
wohhoo! 180 vilda!
eller ja, håller nog med dig. BMW'n är ju värd mer pengar så tar nog jag den också.
Borde jag testa med större munstycke ? ;S ;pPpPpPpPppPPpp
- aa o vad kostar det här då?
- 4 kr.
- näääää det är faktiskt 3,95!!
barnrumpaN, gå o lägg dig. hör du inte hur du låter?
#44 pro fan faen!
hundraåttioTVÅ! hahahahah. aa o jag är 5 o ett HALVT!
http://www.youtube.com/watch?v =W9iTcFy3G5Q
Vilken skitbil/bygge ^^
och varför ens börja bygga med något så opersonligt och fult som en 740. det handlar inte bara om motor. men han hade ju vara hundråttioTVÅ hest i sin bil....
Host host sarkasm? :) Det är väl ganska så självklart att man inte väljer en bil med samma form på chassit som ett urkarvat mjölkpaket?
http://www.youtube.com/watch?v =GIXWL0U93Xw
polarN^ ;) kan ju även dra han med sin bubbla med en 935 baby motor i. den smiskar ganska hårt den också...
och båda bilarna är 1000000000000000000000ggr snyggare...
Kan ju va att den inte får tillräckligt med soppa, eller att den får för mycket så man dränker den, då kan det göra så.
Kan väl va tändstiften som inte tänder som dom ska?
#67 Han har redan fått svar, gasspjället :)
"Pojkvalp" hahahaha :D
Gör som jag gjorde i skolan, lutar mig tillbaka och kollar på fighten.
#68 Det är inte konstigt att man tänker så om en 740, för dom flesta är ner sunkande, "stylade" av bönder som tycker det är fränt med en toksänkt rostig rishög. Men en som är i fint skick och orginal är väll som vilken bil som helst?
För vad får man i samma prisklass? En häftig golf?
BMW är förövrigt skräp. Sälj skiten innan den CPar totalt (gjorde morsans pojkväns 318i).
För 68500kr får du en fin turboladdad Saab eller Volvo som både håller bättre och går bättre än en BMW.
Vi felsökte bilen och de 3 felkoderna vi fick riktade sig mot insuget.
740, 124 häst =)
Hur fan tänker du människa?
Bara så du vet så är 318i ungefär motsvarigheten till en Volvo GL och M3 är väl då motsvarigheten till en GLT.