Fråga om betyg och behörighet
Hej, det är så att jag tar studenten nu och tänkte söka vidare till basår, men det jag undrar är om jag har grundläggande behörighet?
Jag har läst 2550 poäng varav 250poäng är ig. 50p religion IG, 50p estetisk verksamhet ig och 150p valbar kurs ig och de valbara kurserna jag valt är 100p+100p+(150p)valbar kurs
Men det jag undrar är om jag kan ta bort religion eller estetiskt verksamhet på betygspappret då de är kärnämnen? är det så att man måste ta bort ett av de individuella valen då jag är över 2550p? då kommer jag ju bara ha läst 2450 poäng? är lite osäker kring detta då min syv inte varit i skolan och inte svarat på mitt mail :/.
Tack på förhand!
Köp fler fläktar, det kostar inte så mycket.
Googla.
Skrivet med min Android-mobil
#2 1+
ont: mera fäktar
flash problem? det är väl flash player 10 som behövs för att kolla på den streamen så något relaterat
kolla eventviewer
Det sämsta alternativet är nog att ställa en golvfläkt vid den, det funkade på min. Dock är det inte bra för datorn har jag hört.
Kolla efter (!) errors
#10 vilka loggar ? Ledsen men är inte så datakunning , därför ja ber om hjälp här . Annars lär ja få skrota skiten snart o köpa ny till jul eller något ...
#13 grafikkortet tror jag inte att det är , spela spel och sånt funkar ju , plus hade de vart trasigt hade man väl märkt det ?
#14 har ett virusskydd , så nej , och är inte inne på random sidor och så .
#16 ja vet att om ja kollar på 720p film eller då går det inte att spola fram i filmen , då slutar den svara .
skriv ner den, kolla även kontrollpanel-> admin verktyg -> eventviewer
under System fliken efter (!) fel
ShldDrv
sen
Felkod 1000008e, parameter1 e0000001, parameter2 b8438925, parameter3 af1562e4, parameter4 00000000. på någon
sen finns
Tjänsten Panda Process Protection Service kunde inte startas på grund av följande fel:
Det går inte att hitta sökvägen.
med väldigt mycket, panda är mitt virusskydd.
någon som vet vad något här betyder?
KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HAN DLED_M
Lite mer exakt vad har du för
Moderkort
Grafikkort
Den andra går enkelt att stänga av
Kontrollpanelen -> verktyg -> services
Panda Process Protection Service Högerklicka och välj Disabled
och Apply / verktställ
Felkoderna som i 99.9 fall inte är samma som någon annan ute på internet har kan vara en massa olika
Just därför brukar man läsa av BSOD koden som står som en siffra x
och 8 på slutet
"0x0000000" och som står uppe i högra hörnet när bluescreen:en kommer fram
Vet att det finns program såsom Bluescreen viewer som du kan köra igång i datorn och kolla senaste. Gör det ovan jag skrev också, skriv sedan ner koden från programmet och kom med reply
Bluescreen är inte det största problemet, det var rätt konstigt för ja har haft datorn i ca 3 år och har haft en bluescreen under den tiden.
var nu på lan i 3-4 dagar och fick då 3 bluescreens , men däremot om dom fortsätter komma nu under tiden när jag är hemma så ska jag forska runt lite mer med det.
men som sagt det största problemet är hur det kommer sig att han i datoraffären säger att det inte finns något fel på min dator , och jag har själv sett och så, men den fortsätter ändå att dö ibland .
Du kan enkelt se ditt moderkort och all annan hårdvara i datorn via program såsom tex Everest home som också är gratis
Installera bluescreenviewer, när du fått bluescreen går du bara in på programmet och kollar senaste via datumen och skriver felkoden i nästa reply
Testa avinstallera drivrtuinerna för ditt grafikkort
Installera detta och kryssa i allt med Nvidia -> analyze och -> clean
http://downloads.guru3d.com/Gu ru3D---Driver-Sweeper-%28Setup %29_d1655.html
Därefter tankar du hem Nvidia driver 266 whql istället och ser om problemet kvarstår
Reg cleaners och diverse ska man akta sig för såvida man inte vet vad man gör. De brukar inte ställa till med problem men i "vissa" fall så kan det få förödande konsekvenser i datorn såsom hängningar och annat
Man ska helst låta registret vara, eller ta bort saker manuellt
men ja gör det jag skrev i 24an och kom med reply :)
Om ja avinstallerar alla drivrutiner kommer väl inte grafikkortet att funka alls ? ..
edit: den lät mig reparera hälften av problemen gratis, testar det också.
och utan de kör datorn på Software dvs plug and play vilket funkar utan problem sålänge man inte spelar spel
men du ska som sagt bara avinstallera, rensa bort kvarstående filer som kan bugga när du installerar de nya drivrutinerna och sen installera de nya och starta om datorn och testa igen
vart kan jag ladda ner det då ?
men du menar att jag ska ladda ner det o ta bort alla drivisar, sen installera nya och se om allt funkar?
edit: varav 3 är från 2011, alla caused by driver: watchdog.sys
bugcheck string: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HAND LED
Avinstallera Nvidia driver från datorn*
Ta denna istället http://www.sendspace.com/file/ jzcr1x
Välj Nvidia och tryck Start *
Därefter tar du Tools -> Cab cleaner och kör den med
Ladda hem Nvidia driver 266 WHQL från Nvidia.com
*UPDATE*
Watchdog.sys hm
Ladda hem detta och kör och ladda upp loggen .txt på www.sendspace.com
http://www.sendspace.com/file/ o8pfek
ska fixa med det nu då.
edit: okej, kan tillägga att jag har windows xp .
#33 har ingen aning.
där har du vad ja fick upp efter att analyserat med whocrash.
edit: vill även passa på att säga att jag uppskattar din hjälp något enormt, inte alla som vill hjälpa till såhär.
Har du gjort samma misstag ?
"file path: C:\WINDOWS\system32\nv4_dis p.dll"
Gå in i Kontrollpanelen och avinstallera
Nvidia Driver
Nvidia Physx och allt relaterat
Starta om datorn i Safe mode, f8 när datorn startar
(kan behöva tryckas flera gånger)
Logga in på ditt username och ta upp Driver Cleaner pro
Markera "Nvidia" och tryck Start och låt den köras
Därefter Tools-> cab cleaner
När den är klar startar du om datorn igen
Ladda hem http://www.nvidia.com/object/w inxp-266.58-whql-driver.html
Installera*
Därefter trycker du
Start -> Run/Kör
"Chkdsk /r" och låter den köras (kan ta ett tag)
Starta sedan om datorn och kom med reply om felet uppstår igen :)
borde vara löst nu
Packa upp den i C:\
Sen gör du bara som jag skrev :)
nu får ja hoppas att allting funkar bara, tackar otroligt mycket för all den hjälp du gett mig ! :)