Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn hänger sig?

Postat av hateISaCRIME den 27 Maj 2010, 14:47
16 kommentarer · 198 träffar
Hejsan FB, det är så att min dator ibland, "hänger"/"laggar"/stängs av av sig själv. ibland bluescreen och ibland så hänger sig bara allting.

Jag har formaterat om datorn, och hårddiskarna. Men problemet återstår även igen efter omformateringen.

Datorn är ny och har använts i 4 månader max. Vad kan problemet vara?

tack på förhand

** EDIT **

CPU E7300 Intel Core 2 duo
4GB DDR2 ram
ATI radeon HD 4350

Dator: ACER ASPIRE M3641
W7

** EDIT **
Stationär dator.

- Jag har prövat för ca ett halv år sedan, på en 8 års gammal dell dator, att öppna och ta bort chassit, dammsuga med vanlig dammsugare FÖRSIKTIGT, nuddade absolutingenting, bara tog bort dammet och sedan satte jag på allting
och sen pep det 6 ggr i bios = Antingen problem i moderkotet eller ram minnena. så de var antingen det eller köpa ny dator. därför jag köpte min nya dator efters ett halvårs slit på McDonalds tyvärr. Men ja, pengar som pengar.

Därefter att "jag" förstörde min egna dator, ni kan förstå hur jag mådde. Så har jag kollat runt lite med folk som gått teknik som t.ex. jag och folk i min föredetta klass, och snackat med folk som studerat / studerar på KTH till civilingenjörer om datorteknik och programmering ochg C++ osv.
-> DE SÄGER: att man ska ha händerna på ett element i minst 1minut innan så att de inte är "stativa" och sedan använda sig utav en högtrycks luft (dammsugare?) eller ngt som blåser iväg luften tydligen eller?

Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Vet bara att jag är ledsen och att det är fint väder ute, så ska gå ut nu och ta en glass vid ICA.

Tack för hjälpen allihoppa. - mitt slutgiltiga försök kommer nog bli att lämna in den med tanke på att jag har 1 års garanti och försäkring, bara den att jag måste hitta papprena först!-ingen aning vart dom kan vara.

Tack

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..