Internationell ekonomi, Utrikeshandel.
Tja FB.
Sitter och klurar på en fråga som jag fått på en inlämningsuppgift i kursen "internationell ekonomi A" på gymnasiet.
Frågan lyder: Antag att ett Svenskt företag vill exportera sina varor till Thailand. Vilka slags risker kan förknippas med denna export?
Han klurat och kommit fram till att några politiska risker som finns borde vara inbördeskriget / demonstrationerna som pågår i Thailand just nu. En annan grej är ju läget mellan Nord och Sydkorea som just nu är väldigt spänt och därför påverkar valutamarknaden i sydöstra Asien.
Så nu undrar jag om folket på Fragbite har något konkret att komma med som kan hjälpa mig på traven och kanske få ihop någonting mer som är riskfullt i samband med export till landet fråga?
Kanske någon som läst kursen och har haft någon liknande frågeställning? Hur löste du den?
Tacksam för seriösa svar och stavfel bjuder vi på.
Ska du däremot spela relativt seriöst - köp en stationär pöjk (:
en bärbar som är lika bra som en stationär kostar ungefär dubbelt så mycket. tänk på de.
Edit: btw, om du t ex snart ska flytta hemifrån och plugga lr linkande är de ju bra att tänka vad du investerar i :).. då är ju bärbar självklart de härligaste! Tar lite plats när man har lite utrymme.
Men köp en stationär.
Som #20 säger med, alltid så.
Over n' out
om du ändrar så att du för ett GeForce GTX 285 med den + frakt är ca 8.1k :)