Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Det hyggliga armé livet..

Postat av lurpaS den 26 Maj 2010, 18:06
97 kommentarer · 466 träffar
Hallå allihopa, är en kille på 14år, ung och har mycket att fundera på innan jag gör mina val i mitt liv. Och ett av mina stora intressen är alla krig som vart här i världen. Nu tänker ni säkert, "p12 som leker krig osv..", men det som intresserar mig är hur det verkligen är i krigen. Har kollat på serier som Band of Brothers, och nu börjat på The Pacific.

Det som jag tycker är sorgligaste och det som jag blir imponerad av är hur alla är en enda stor familj. Är det något jag skulle vilja göra i mina äldre dagar, så är det att få vara med och delta i krigen, och ingå i "den stora familjen". Då det enda jag har här hemma är min flickvän, nästan inga vänner alls. Och min familj, dem bör vi inte ens nämna, skilda om det är något att tänka på. Men är det något man skulle kunna ha en chans med? Att få komma med i militären eller något, marinkår vet jag inte det finns i sverige, eller så är jag helt ute och cyklar med mina kunskaper.

Men nu när jag har kollat klart på lite filmer och dokumentärer jag har, så ska jag ta och leta fram mitt bibliotekskort, och börja läsa om hur armélivet var under världskrigen. Vet att The Pacific utspelar sig för länge sedan, och krigen är inte alls som idag. Men känslan av att alla stöttar varandra och alla är som en stor familj, är som sagt det som intresserar mig. :) Och har jag inte fel, så är det så än idag. Man krigar tillsammans som bröder, när man inte krigar är man som en familj, delar allt, har kompisar överallt dygnet runt.. Och man behöver aldrig oroa sig för att bli utstött. Och det finns nästan alltid någon som är som en själv.

Hur mycket har ni som är under 18, och över såklart funderat på saken? Är tacksam för mogna svar.
Och ja, har fortfarande än del att fundera på, och lära mig. :)

Mvh.
Andreas "lurpas" Forsberg
Föregående tråd
Nästa tråd

97 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 97 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..