Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bildpublicering (lagbrott)

Postat av fruit_cake den 25 Maj 2010, 16:45
35 kommentarer · 170 träffar
Tja! Det är så här att förra helgen så var jag på efterfest hemma hos en s.k. kompis som jag känt sedan jag var liten. Hon tog massa foton med sin digitalkamera och la in på datorn och då tog hon några foton på mig b.la. När jag satt vid datorn så kopierade jag 3 av fotona på mig och skickade till men mail för att jag inte har några foton på mig.

När jag kom hem dagen efter så la jag ut de tre fotona på facebook och på ett av fotona så råkar den här tjejen vara med också.

Jag trodde det var lugnt om jag la ut bilderna på mig och vad spelar det för roll om hon var med på ett kort, så gör ju fan alla? Det är väl ingen som frågar! Får jag lägga ut en bild på dig på facebook (vänner emellan lixom?)

Men dagen efter blev hon rasande när hon såg att jag hade lagt ut bilderna på facebook, hon hotar med att hon ska polisanmäla mig för att jag har stulit bilder som inte tillhör mig som fanns på hennes dator.

Så då är frågan, vad för typ av brott är det här? Och hur stor är risken att man blir fälld för något så här larvigt? Jag menar, det finns väl fan människor som lagt ut naken bilder på sina ex flickvänner utan att bli fällda?
Föregående tråd

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..