Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kolkemi Hjälp

Postat av aslan den 19 Maj 2010, 18:48
2 kommentarer · 150 träffar
Hej fb, jag om någon skulle vilja lägga ner lite tid på att hjälpa mig skulle det vara supergulligt!

Det är jul hos O.P Andersson. Far ska bjuda på snaps till sillen och går därför efter en flaska sprit. Han ser till sin förvåning att han glömt sätta på korken till flaskan! Han tänker att det spelar ingen roll för korken har bara varit avskruvad sedan kräftskivan i augusti. Vad kommer han att bjuda sina gäster på? Motivera ditt svar, visa med strukturformler och summaforlmer vad som har hänt.

b) Gästerna tycker att snapsen smakar och luktar konstigt. Far tar därför flaskan och häller över i en annan flaska med lika mycket sprit i, och tänker att ingen kommer märka något! När det senare blir dags för påskmiddag plockar far fram flaskan och bjuder sina gäster. Vad bjuder han sina gäster på denna gången?

motivera ditt svar, visa med strukturformler och summaformler vad som har hänt.

uppskattar verkligen all hjälp jag kan få och behöver verkligen göra dessa 2 frågor för att kunna förstå vad jag håller på med, Tack så mycket i förväg!
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..