Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Revolutionerande bantningsmetod!

Postat av RIP Jolt den 18 Maj 2010, 19:50
16 kommentarer · 103 träffar
Kära fragbajtare!

Jag har kommit på en ny bantningsmetod, eller i alla fall ett sätt att enklare nå sitt mål. Frågan är om den fungerar, kanske är allt detta med fettförbränning för induviduellt osv.

Genom min metod ska du kunna förutspå hur lång tid det tar för dig att nå just precis ditt mål (tror jag)!

Förklaring
******* *
Säg att du har runt 16 % kroppsfett och väger 74 kg och vill få en slank och fin kropp som inte är spinkig på runt 10 % kroppsfett.

Genom att använda min revolutionerande metod kommer du att kunna räkna ut antalet dagar för dig att nå målet.

Man börjar med att räkna ut hur mycket fett man har:

74*0,16=11,4 kg.

Alltså 16 % av din vikt (74 kr) blir 11,4 kg fett.

Sedan räknar du ut hur mycket fett du skulle vilja ha i din kropp.

Detta kommer inte stämma till 100% då jag inte tar hänsyn till den nya vikten. Resultatet blir alltså ungefärligt men jag orkar inte räkna ut den riktiga just nu.

74*0,1=7,4 kg

Sedan skillnaden mellan de olika kropparna:

11,4 kg fett - 7,4 kg fett = 4 kg fett.

*Du måste alltså förbränna 4 kg fett!

1 gram kroppsfett är 7,7 kcal.

4 kg fett ger alltså 30800 kcal.

Om man ligger på ett kaloriunderskott med 200 kcal / dag (realistiskt, ingen aning) så kan man räkna ut hur många dagar det kommer ta att nå sitt mål.

30800 kcal / 200 kcal = 154 dagar.

Man kommer alltså nå sitt mål om 154 dagar!

VAD TROR NI OM IDén? Funkar den?

Puss

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..