Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#9 Jag gjorde det..
Och blandannat för att det var billigare.
Låt säga att TS kommer att trimma moppen han köper, vilket han antagligen kommer att göra, och en dag få polisen efter sig.
Han drar ifrån polisen utan problem men sen när han kommer hem så står dom där och väntar alternativt ringer honom senare på kvällen, bara för att dom såg hans regnr..
Om TS nu INTE hade haft en EU-Moped och kört en 30-moppe som var övertrimmad så skulle han antagligen klara sig utan problem sen, om man är lite smart.
Om du köper EU: Ta bort reg-skylten (så man är beredd den dagen man får snutjag). Trimma den hur mycket du vill, för sedan om du väl blir stannad av snuten, så gäller inte AM-kortet för att du har trim. Om du har tur så får du bara en böter för att du kör utan regskylt. Men om du har otur får du en prick i registret för att du kört utan kort och att du hade trim på.
Jag själv kör _med_ AM-kort och "standardtrim" dvs. urpluggat trimrör, dragen v-ring, luftfilter & variatorvikter....
#10, Du vet att det är ju inte så himla svårt att skruva av reggplåten på EU-mopeder? Kan man trimma en 30-moped så kan man nog även skruva av reggplåten på en EU-moppe.
Har en Suzuki TS -94 (utagen 96) gör org 55-60 ;D snuten stoppade mig när jag hade bytt avgas/slutburk men släppte mig med en smäll på fingrarna (jävla civil snut på cykel, hade för övrigt punka på bakhjulet så enda orsaken dom fick tag i mig :<) IAF, den gör 50+ LÄTT och är 'laglig' dvsa stoppar dom dig så åker du inte dit för trimm å har dom inte laser är de bara blåneka du körde fortare.. underbar moped <3
Vad fitta snackar du om #3?
förarbevis på 30moppe? skojar du? har du fyllt 15 är det bara köpa en moppe o åka om man nu har tänkt att köpa en 30moppe, därimot EU moppe så kostar förarbevis ca:1500kr
#27 Idiot, nya lagen som trädde i kraft förra året gör att du måste ha förarbevis för 30-moppe och körkort för EU.
TROLLTROLLTROLLTROLLTROLLTROL LTROLLTROLLTROLLTROLLTROLLTROL L
#28 okej, lite dåligt uppdaterad kanske, dock så är det omöjligt att dem har höjt priserna på EU-körkortet till 5-6000kr???
Lika mycket som det kostar att ta bilkörkort förfan.
#34 Det är samma straff som att trimma en EU moped, man får 1800 kr i böter om jag inte har fel, beror på hur du kör också, om du kör vårdslöst i trafiken, inte lyder reglerna osv, men om du har parkerat och dom kollar så får du inge böter eller något oftast om dom är snälla :) dra på ett leende och svara på det dom frågar, säg inte att den är trimmad det är polisens jobb att hitta trimmet, om dom ska beslagta den måste dom fixa med papper osv.. jag tror inte dom orkar gå igenom det.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
för eu kostar de ca 5-6000 :/
Och blandannat för att det var billigare.
Låt säga att TS kommer att trimma moppen han köper, vilket han antagligen kommer att göra, och en dag få polisen efter sig.
Han drar ifrån polisen utan problem men sen när han kommer hem så står dom där och väntar alternativt ringer honom senare på kvällen, bara för att dom såg hans regnr..
Om TS nu INTE hade haft en EU-Moped och kört en 30-moppe som var övertrimmad så skulle han antagligen klara sig utan problem sen, om man är lite smart.
Vilket låter som det bättre alternativet?
Jag själv kör _med_ AM-kort och "standardtrim" dvs. urpluggat trimrör, dragen v-ring, luftfilter & variatorvikter....
Om han får snuthäng, försöker köra ifrån och sedan stannar, tror du han bara får böter då?
Pappskalle...
"Och blandannat för att det var billigare."
Vad är det för mening med att lägga ner massa pengar på något, när man kan få samma skit för en billigare peng?
OnT: Yamaha Aerox
förarbevis på 30moppe? skojar du? har du fyllt 15 är det bara köpa en moppe o åka om man nu har tänkt att köpa en 30moppe, därimot EU moppe så kostar förarbevis ca:1500kr
TROLLTROLLTROLLTROLLTROLLTROL LTROLLTROLLTROLLTROLLTROLLTROL L
Lika mycket som det kostar att ta bilkörkort förfan.
Får man uppdraget körkort 2 år??
edit: + böter upp mot 2000 eller mer tror ja?
Puch duger! ;)