Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

No Signal på skärmen

Postat av qoin den 26 April 2010, 18:43
0 kommentarer · 178 träffar
Tjena,

Min dator har alltid varit lite konstig nu på sista halvåret först så stängdes den av, av sig självt för att grafik kortet överhettade och nu nyligen för 2 veckor sen fick jag windows blue screen, fast jag kom in på felsäkert läge så jag läste runt på några sidor om att byta plats på minnena så jag bytte plats på mina 4 en gigs minnen huller om buller, efter det så startade datorn och det pep för jag tydligen inte hade tryckt in dom tillräckligt hårt så jag fixade om det och startade och helt plötsligt får jag ingen bild på skärmen, bara no signal.

Så jag tror att det är grafikortet som har dött, så jag beställer ett nytt hos en polare. Skärmen fungerar bra, har testat den på flera datorer. Så jag får mitt nya ati 5770 idag och stoppar in det osv. men fortfarande no signal, samma problem. Vad e problemet har läst runt lite på internet, det kan vara allt från CPU till minnena, har ingen garanti på datorn längre så jag vet inte vad jag ska göra.

Alla flektar i datorn rullar, den går igång fast jag får ingen bild helt skummt

Dator info: Acer Aspire
AMD PHENOM X4 Quad Core
Ati radeon hd 5770
1 terabyte minne
4gig ram
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..