Hej fragbite!
Jag använder sällan min cd-rom enhet i datorn men nu när jag köpt ett nytt spel och ska börja så funkar det inte. Jag stoppar i skivan, men den läser inte av eller någonting? jag vet att den snurrar för den kommer ut åt ett annat håll än vad jag stoppade in den i, om ni hänger med. Jag skulle uppskatta hjälp med mitt problem!
Sen startar du datorn och kollar om din läsare fungerar. Det kan vara så att din läsare även inte stödjer vissa typer och kan därför inte läsa skivan. Hoppas du fick det svar du behövde för att lösa problemet.
Lycka till!
Du kan enkelt och försiktigt koppla ur din läsare genom att först öppna locket på datorn(skruvar finns på baksidan).
Se till att datorn är avstängd då det är väldigt viktigt för att undvika att saker går sönder. Sen lokaliserar du vart din läsare är och beroende på typ så bör du ha minst 2 sladdar där bak, dra ut dom(du kan behöva ta i lite då de kan sitta hårt).
Sen följer du miniguiden i #1 som jag skrev. Har du flera frågor så skriv ett meddelande så kan vi säkert lösa det.
#3 F8 brukar vara selektiv start av systemet och oftast inte BIOS. Knappar du kommer in i bios med beroende på tillverkare är, "delete", "Esc", "F1", "F10". Det finns flera fast detta är de vanligaste knapparna.