1
Erfaren datorkunnig
Postat av Låstkonto12829 den 14 April 2010, 14:47
18 kommentarer · 226 träffar
Hej, igår när jag satt inne på min stationära dator så fick jag helt plötsligt massa trojaner och min brandvägg stängdes av. Senare installerades ett program på datorn som heter Digital något (kommer in ihåg) som inte gick att stoppa. Då aktivitetshanteraren inte fanns där (vista).Vad jag tror så var det någon/något som har "hackat" min dator? Drog ut internet sladden för säkerhets skull. Vill inte att alla mina account på steam osv ska bli tagna.Hoppas ni förstår vad jag menar.
Kan tillägga att jag också scannat efter virus under natten och dagen men vet inte om "digital blabla" skyddar virusen.Hittar inte heller digital där man avinstallerar program.
Så nu vill jag fråga er
Kan virusskydd hindra detta? Vad har ni för virusskydd?
Hur kan jag hindra detta från att hända?
Vad gör jag om det händer igen? (i stunden drar ut internet kabeln?)
Vad ska jag göra nu? (med datorn formatera? etc)
laddade ner gamebooster och advanced system care kan dom ha något med saken att göra?
Sen undrar jag om man kan starta aktivitetshanteraren utan att öppna menyn som alltid kommer med alt+ctrl+del
Tacksam för svar! Hoppas ni fattar vad jag menar
Kan tillägga att jag också scannat efter virus under natten och dagen men vet inte om "digital blabla" skyddar virusen.Hittar inte heller digital där man avinstallerar program.
Så nu vill jag fråga er
Kan virusskydd hindra detta? Vad har ni för virusskydd?
Hur kan jag hindra detta från att hända?
Vad gör jag om det händer igen? (i stunden drar ut internet kabeln?)
Vad ska jag göra nu? (med datorn formatera? etc)
laddade ner gamebooster och advanced system care kan dom ha något med saken att göra?
Sen undrar jag om man kan starta aktivitetshanteraren utan att öppna menyn som alltid kommer med alt+ctrl+del
Tacksam för svar! Hoppas ni fattar vad jag menar