1
Bra namn till en nyfödd unge BB
Postat av Bonc den 11 April 2010, 01:49
368 kommentarer · 211 träffar
Tjena.
Jag kom precis hem från BB, och jag och flickvännen har med oss vår nyfödda dotter :)
Men vi har lite svårt att komma på namn, så ni måste hjälpa mig.
Mina föräldrar heter Eva och Hassan, min flickväns Bertil och Petra.
Vi har funderat på att ha ett exotiskt namn, som inte låter så svenskt (typ Bertil, Petra, Eva, Anders, Andreas, Adam).
Vi hade tänkt oss nåt typ grekiskt eller finskt namn.
Just nu kallar vi henne Trivium, men det kan ju inte en baby heta.
Svar uppskattas! Tja!
EDIT;
För er som kanske inte förstår det här med finska namn så hade vi lixom tänkt oss att vår dotter ska träffa nån finsk / finlandssvensk snubbe/gubbe. Då är det ju lätt att inte behöva byta förnamn!
Tänk er att hon kommer in i saunan, svankar och blir smiskad av en tjock, hårig och röd finne, typ. Är inte det en ganska bra vision när man försöker komma på namn?
EDIT 2;
Har fått en massa fina namn, och tänkte visa min top-10 just nu. Men jag vill gärna ha fler, och eventuellt hjälp med listan.
1. Aina
2. Anna
3. Pocahontas
4. Frida
5. Vanja
6. Trivium
7. Filippa
8. Fanta
9. Anders/Andreas
10. Saga
11. Rut
EDIT 3; Det är dop imorgon klockan 15:00 så det är lite hurry-curry!
Förövrigt är jag 19 år och min flickvän 24 år.
EDIT 4;
Tack alla för att ni verkligen hjälpte oss!
Dopet 15:00 blev verkligen lyckat!
Jag gick dock på AIK-Växjö och var där 2 timmar innan för att värma upp med boysen, men min flickvän var där, mina föräldrar och hennes mormor.
Numera är vår dotter döpt och heter Aina. Tycker det var ett väldigt fint namn.
Tack igen Fragbite, ni hjälpte verkligen till. Lol.
Jag kom precis hem från BB, och jag och flickvännen har med oss vår nyfödda dotter :)
Men vi har lite svårt att komma på namn, så ni måste hjälpa mig.
Mina föräldrar heter Eva och Hassan, min flickväns Bertil och Petra.
Vi har funderat på att ha ett exotiskt namn, som inte låter så svenskt (typ Bertil, Petra, Eva, Anders, Andreas, Adam).
Vi hade tänkt oss nåt typ grekiskt eller finskt namn.
Just nu kallar vi henne Trivium, men det kan ju inte en baby heta.
Svar uppskattas! Tja!
EDIT;
För er som kanske inte förstår det här med finska namn så hade vi lixom tänkt oss att vår dotter ska träffa nån finsk / finlandssvensk snubbe/gubbe. Då är det ju lätt att inte behöva byta förnamn!
Tänk er att hon kommer in i saunan, svankar och blir smiskad av en tjock, hårig och röd finne, typ. Är inte det en ganska bra vision när man försöker komma på namn?
EDIT 2;
Har fått en massa fina namn, och tänkte visa min top-10 just nu. Men jag vill gärna ha fler, och eventuellt hjälp med listan.
1. Aina
2. Anna
3. Pocahontas
4. Frida
5. Vanja
6. Trivium
7. Filippa
8. Fanta
9. Anders/Andreas
10. Saga
11. Rut
EDIT 3; Det är dop imorgon klockan 15:00 så det är lite hurry-curry!
Förövrigt är jag 19 år och min flickvän 24 år.
EDIT 4;
Tack alla för att ni verkligen hjälpte oss!
Dopet 15:00 blev verkligen lyckat!
Jag gick dock på AIK-Växjö och var där 2 timmar innan för att värma upp med boysen, men min flickvän var där, mina föräldrar och hennes mormor.
Numera är vår dotter döpt och heter Aina. Tycker det var ett väldigt fint namn.
Tack igen Fragbite, ni hjälpte verkligen till. Lol.