Först vill jag bara börja med att säga att de flesta här på forumet förmodligen är smarta nog för att förstå att många religioner runt om i världen levererar budskap som är ganska mycket skitsnack.
Min egen åsikt är att religioner är skapade av otroligt intelligenta politiker för att hålla ordning i samhället. Här i USA där jag bor för tillfället finns det dock en hel del personer som är helt inbitna i en Kristen "Gud", vilket gör mig otroligt irriterad och ger mig intrycket av att många Amerikaner är väldigt ignoranta och ointelligenta.
Enligt bibeln så är "Gud" en allsmäktig varelse, en varelse som kan göra allt vad han behagar.
Han vet allting som hänt, som kommer att hända, han är skaparen av allting... helt enkelt en perfekt varelse.
Enligt Kristendomen har gud givit oss människor "fri vilja". Fri vilja betyder att vi har kontroll över vår framtid och vi har makt att göra fria val.
"Gud" skapade oss och gav oss fri vilja, men han vet även våran framtid eftersom han är allsmäktig. Det är här det inte riktigt stämmer.
För alla de val och skiljevägar som vi ser i livet vet "Gud" redan vad vi kommer göra. Väljer vi att gå på toaletten nu istället för om tio minuter så vet "Gud" redan om det.
Om Kristendomen skulle vara sann skulle vi alla vara en diktatur under "Gud" och inte ha några fria val över huvudtaget. För "Gud" vet redan hur våran framtid ser ut.
Vi skulle alla vara dockor som bara lever i våran tidslinje och inte kan påverka våra liv överhuvudtaget.
Enligt Kristendomen är vi alltså dockor under "Gud", vilket jag ser som ett helt okej argument.
Men Kristna argumenterar inte för det, utan de argumenterar emot det, säger att vi har fri vilja. Detta gör att Kristendomen är en religion som motsäger sig själv.
Hur kan någon tro på en bok som motsäger sig själv, ENLIGT sig själv?
http://www.youtube.com/watch?v =oAVjF_7ensg
Denna film är otroligt intressant och visar tusentals nya galaxer i vårat universum. Något som är troligt är att det finns liv på säkert hundratals av dessa, kanske tusentals.
Tror Kristna i så fall att deras "Gud" som är allsmäktig och skapade hela universum - att alla andra galaxer och planeter har samma Kristna tro som vi har på planeten Jorden?
Att de människor som bor på andra planeter har samma 10 budord, samma moraliska åsikter och alla dyrkar Jesus, "Guds" son?
Om den Kristna "Guden" är skaparen av Universum och det är den sanna religionen så måste detta vara fallet.
Eller?
Medveten om att jag inte är bäst på att förklara mig själv med text, men jag hoppas ni förstår argumenten.
Strunta i onödiga kommentarer tack...