1
Nattens Drink Tips.
Postat av ShooTo den 8 April 2010, 03:50
142 kommentarer · 1 558 träffar
Tänkte passa på att bjuda på lite drinktips och annan kuriosa när jag ändå inte har annat för mig.
Jobbar Som Bartender och tänkte passa på att dela med mig lite av diverse drink tips, samt om någon önskar recept på någon drink är det bara att fråga.
För någon vecka sedan så gjorde jag och en kollega en egen drink: Som vi nu säljer grymt bra av.
Vi döpte den till "Spring" då det var så härligt vårväder den dagen. Samt att den är lite somrig.
Ing:
4 Lime bitar
Råsocker
Vanilj Vodka (Använder Smirnoff Vanillia Vodka)
Grape Likör (Använder De Kuyper Grape)
Passionsfrukt Juice
Sprite
Is
Muddla 4 limebitar tillsammans med råsockret (ca: en barsked råsocker, eller en dryg tesked för dom som ej har barsked)
Fyll på med Is
ta 50/50 av Vanilj Vodkan samt Grape likören.
Fyll upp glaset till 2/3 med passionsfrukt juice. Skaka allt detta.
Toppa med Sprite.
Denna är riktigt god och kan starkt rekommenderas.
Om nu någon önskar drinktips så är det bara att mail, gäller även om ni vill ha djupare kunskap om Whiskey, Cognac, Rom, Osv.
Mvh
/R
Jobbar Som Bartender och tänkte passa på att dela med mig lite av diverse drink tips, samt om någon önskar recept på någon drink är det bara att fråga.
För någon vecka sedan så gjorde jag och en kollega en egen drink: Som vi nu säljer grymt bra av.
Vi döpte den till "Spring" då det var så härligt vårväder den dagen. Samt att den är lite somrig.
Ing:
4 Lime bitar
Råsocker
Vanilj Vodka (Använder Smirnoff Vanillia Vodka)
Grape Likör (Använder De Kuyper Grape)
Passionsfrukt Juice
Sprite
Is
Muddla 4 limebitar tillsammans med råsockret (ca: en barsked råsocker, eller en dryg tesked för dom som ej har barsked)
Fyll på med Is
ta 50/50 av Vanilj Vodkan samt Grape likören.
Fyll upp glaset till 2/3 med passionsfrukt juice. Skaka allt detta.
Toppa med Sprite.
Denna är riktigt god och kan starkt rekommenderas.
Om nu någon önskar drinktips så är det bara att mail, gäller även om ni vill ha djupare kunskap om Whiskey, Cognac, Rom, Osv.
Mvh
/R