Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Betalning från ett annat land (IBAN) HB

Postat av Zeroi den 30 Mars 2010, 21:38
14 kommentarer · 462 träffar
Hej!

Jag tänkte nu sälja en sak till en person i ett annat land, och då krävs ett nummer utöver det vanliga konto numret, och jag är ej riktigt säker på hur det skall vara, därför tänkte jag fråga Fragbite!

Mitt kontonummer ser ut såhär : YYYY XXX XXX XXX.
YYYY = fyra siffror som ej krävdes när en person i Sverige förde över pengar till mig.

XXX*3 = numret som krävdes för en översättning från Sverige.

Nu skall det tydligen finnas något som kallas "IBAN", som jag letat runt lite efter och kommit fram till att det skall se ut ungefär såhär :

SE(ISO landkod) 26(kontrollsiffror) 600 00000000(bank-ID) XXX XXX XXX(Nationellt kontonummer)

SE2660000000000XXXXXXXXX

(Källa : http://www.handelsbanken.se/sh b/INeT/IStartSv.nsf/FrameSet?O penView&iddef=&navid=A_Konton_ &sa=/shb/INeT/ICentSv.nsf/Defa ult/qC22B331F419652BBC125720C0 022C388 )

Dock förstår jag inte riktigt. Om vi säger att jag har :
111 111 111
som konto nummer, och på mitt papper från banken står det
1337 111 111 111
(dock behövdes ej dom 4 första siffrorna (1337) när någon från Sverige förde över pengar),

hur skall detta då se ut?
Har Handelsbanken om det ej framgick i texten.

Skulle uppskatta hjälp, tack på förhand!

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..