Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Otrevliga situationer?

Postat av Siggy den 22 Mars 2010, 22:34
12 kommentarer · 231 träffar
Jag brukar vara trevlig när jag pratar med folk, men idag hände en sak jag gärna vill dela med mig av, stav fel bjuds också på.

Jag fick provlinser idag jag fått från optikern, jag stoppade in vänster linsen och det var lungt, den nya sorten satt lika bra som den gamla jag alltid haft. Dags för höger linns, stoppar in det, AJ! Den hade en spricka i sig jag inte såg och mitt öga blev snabbt rött och gjorde ont. Fyfan felproduktion som vanligt tänkte jag och i min ilska slängde jag båda linserna i toaletten och spolade, stoppade in mina gamla linser och gick för att vara barnvakt.

Barnvakt alltså, jag säger hejdå till föräldrarna och sätter på Pingu åt barnet, tar upp mobiltelefonen och slår optikerns nummer.
biip
biip

Optikern - Synoptik det här är "tror det var maria eller marian inte säker?"

Jag - Ja hejsan det här är "namn" "efternamn" jag hade fått provlinser av er idag och en var trasig.

Optikern - Okej person nummer.

Jag - 92 ** ** - **** (17 år inte fyllt 18)

Optikern - Okej "mitt namn" "mitt efternamn" stämmer det?

Jag - Aa

Optikern - Okej och du sade att en linns var trasig?

Jag - Ja precis den högra hade en spricka så jag...bla bla bla

Optikern - Okej men då gör jag så att jag skickar dig en ny provlinns, det var höger va?

Jag - Japp men nu var det så här att jag slängde den vänstra för jag tyckte inte att det var någon nytt att ha en ny linns med starkare styrka på vänter öga och en med svagare styrka på höger "jag får nämligen ont i huvudet om detta sker så jag slängde den vänstra också för att den högra gjorde så ont och jag blev iriterad.

Optikern - (helt iskall) jaha? hur fan tänker du? det var väldigt onödigt och dumt tycker du inte det?

Jag - (chockad) öööh va? jo jag antar det.

Optikern - (trött röst) Då får jag väll göra så att jag skickar dig en linns till vänster öga också? helt i onödan för att vissa tydligen agerar lite snabbt.

Jag - (Började förstå att personen inte gillar sitt jobb eller inte gillar andra människor) Ja det vore snällt, men man kallar väll inte kunder för dum eller? Såg du att jag var ung på mitt person nummer och tyckte det var fritt fram att läxa upp en ungdom?

Optikern - (väldigt irriterad och höjd röst) Nu är det så här att man slänger inte nya linser bara för att det är grattis prov, jag skickar en ny och släng inte dom nu, jag har kunder som väntar så du får ursäkta mig och ringa om dom här provlinserna inte är okej heller, hejdå!

SLAM! telefonen i örat

(Detta var inte min direkta optiker, på synsam/synoptik eller vad dom nu heter har dom många anställda och jag fick antagligen fel kärring i luren)

Det jag vill få ut av denna tråd är att ni ska få en liten historia och läsa och gärna dela med er av liknande saker som hänt, är säker på att det händer alla någon gång, kanske någon gång i veckan till och med?

Just nu när jag tänker på saken känner jag mig lite ägd eftersom det var dumt att kasta linsen, men hennes otrevliga ord kändes onödiga haha! :P

Optiker hade rätt att bli så otrevlig?

42 personer har röstat
Föregående tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..