Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Obama rastafari?

Postat av dirigenteN den 20 Mars 2010, 22:02
9 kommentarer · 100 träffar
Usa har nu i ett år haft president Barack Obama. Barack Obama är USAs första Svarta president genom alla tider, inget konstigt så här långt eller hur? denna informationen har alla redan fått reda på genom media osv. Nu till diskussionen som jag och en kompis har upptäckt. Barack var som jag sa innan svart och det finns en religion som jag tror dem flesta idag känner till och det är rastafari, rastafari är en religion som ofta förknippas med droger och svarta och många fjortis går idag iklädda just deras färger som är rött grönt och gult. En fördel eller nästan krav för att vara med i rastafari är just att man är svart och enligt rastafari är alla svarta överlägsna vita och liknande påståenden. Varför skulle inte Barack Obama kunna vara svart? Det är det som denna tråd skapades för, just för att kunna diskutera denna teori.

Här har ni några utav rastafaris ståndpunkter.

De svarta är bibelns utvalda folk, nu förvisade till Babylon (Jamaica) för sina numera förlåtna synders skull.

De vita är Satans tjänare och verktyg och de är underlägsna de svarta.

Etiopien (ofta synonymt med Afrika) är himmelriket dit de svarta snart skall återvända.

Haile Selassie är Messias, den levande guden. Babylon

De svarta skall i framtiden regera världen.

som ni ser är några utav dessa punkter väldigt aktiva eftersom att Obama idag är president för USA som är ett av världens största. USA anses också vara ett land med otroligt stort inflytande på andra länder och detta skapar problem för oss vita i dagens samhälle jag tycker nu att vi i Sverige ska förbjuda rastafari kläder eftersom att det förnedrar oss vita lika mycket som rasismen förnedrar Svarta!

http://rasta.baksida.se

http://sv.wikipedia.org/wiki/R astafari
Föregående tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..