Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Zeitgeist

Postat av xD lololo den 18 Mars 2010, 16:00
9 kommentarer · 181 träffar
Jag såg nyss filmen och jag har några frågor innan jag kan acceptera Zeitgeist. Om dessa besvaras med ett logiskt resonemang så kommer jag att acceptera teorin.

1. Om alla ska leva som en medelmåttig medborgare i Europa så måste Jorden producera 3 gånger så mycket resurser som den gör nu. Hur hade ni tänkt att åtgärda detta?
Om ni säger att det är en överpopulationen är en myt, har ni några VETENSKAPLIGA bevis på det? Inga flummiga sidor skrivna av New Age-konspirasister, tack.

2. Hur ska erat ideala samhälle ta hand om människor som (sätt in ett brott här) andra människor för sin egen vinning? Jag har svårt att föreställa mig att alla människor skulle kunna ta ut hur mycket resurser de vill. Om det inte finns obegränsat med resurser är brott för egen vinning oundvikligt då alla vill ha det bästa för sig själv.
Det som håller oss från att härja fritt, döda och plundra är lagarna och bestraffningen.
Hur ska The Venus Project åtgärda detta?

3. Om människor inte har pengar kommer de börja tradera varor direkt istället (t.ex. en snickers mot en mars någon?). Vad är eran synpunkt på detta?

Slutligen vill jag bara säga att pengar är en ersättning för direkta varor eller "resurser". Pengar är resurser fast på papperslappar istället. Det är en förenkling så att du inte behöver gå runt på gatan och skrika "en snickers för en mars!" utan kan köpa en snickers som du har förtjänat. Du kan köpa vad du vill, det angår dig.

Som sagt, Zeitgeist-fanatiker, panga på.
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..