1
Internet på min iPod i skolan?
Postat av Smileybro den 11 Mars 2010, 16:04
22 kommentarer · 24 träffar
Har precis skaffat en iPod av en polare, 1 gen. Problemet är att jag inte kommer åt internet i skolan. Det som är konstigt är att alla iPhone användare kommer åt internet. Jag kommer åt nätverket ( dvs. att jag ser att jag har "staplar" i mottagningen och jag ser en blå bock bredvid nätverkets namn) men användning av internet funkar inte, det står bara "Invalid Argument"`i Safari.
Har varit och pratat med "IT" på skolan och fick bara ett nej, ingen anledning eller så (Tåls att tillägga att it killen inte är riktigt what so called normal).
Tror själv att det har något med MAC att göra, finns det någon möjlighet att avaktivera detta eller liknande?
Vet vad lösenordet är och har kommit fram till att de 3 sista siffrorna kan man ha vilka som helst.
Har varit och pratat med "IT" på skolan och fick bara ett nej, ingen anledning eller så (Tåls att tillägga att it killen inte är riktigt what so called normal).
Tror själv att det har något med MAC att göra, finns det någon möjlighet att avaktivera detta eller liknande?
Vet vad lösenordet är och har kommit fram till att de 3 sista siffrorna kan man ha vilka som helst.