1
Fallskärm i varje flygplan?
Postat av LUDDAN! den 2 Mars 2010, 00:35
126 kommentarer · 1 050 träffar
Jag och min polare diskutera lite häromdagen och undrar varför det inte finns fallskärm i varje flygplan? Ja, visst, otroliga summor men är det inte värt för att rädda människoliv? Dessutom kommer ju denna utgift endast ske _EN_ gång per flygplan, alltså en grundinvestering vilket innebär ingen återkommande kostnad såsom ränta m.m. Iallafall, om vi skulle utveckla våra fallskärmar något samt ha en snabb utbildningsvideo i planet i början av flighten (så som de visar säkerhetsvideor idag) så borde det inte vara omöjligt? Bör fungera med lite strukturering
Share my friends, varför är det inte så här? Är det omöjligt? Isåfall hur är det omöjligt?
*EDIT fallskärm för VARJE person självklart :)
verkar som alla idioter här på fragbite tror att jag VILL och anser att det bör bli så, det jag skapade diskussionen är VARFÖR det inte är på detta sätt och på vilket sätt det är teoretiskt omöjligt (då man självklart har tänkt på detta innan?). Fullständigt bisarrt att kalla mig idiot, jag är väl ingen hyperpåläst flygplansvetare? Jag bara undrade och gav ett "möjligt" scenario hur det skulle kunna vara om det skulle funka. Tack alla ni som gav ett seriöst svar där ni inte idiotförklarar mig.
Share my friends, varför är det inte så här? Är det omöjligt? Isåfall hur är det omöjligt?
*EDIT fallskärm för VARJE person självklart :)
verkar som alla idioter här på fragbite tror att jag VILL och anser att det bör bli så, det jag skapade diskussionen är VARFÖR det inte är på detta sätt och på vilket sätt det är teoretiskt omöjligt (då man självklart har tänkt på detta innan?). Fullständigt bisarrt att kalla mig idiot, jag är väl ingen hyperpåläst flygplansvetare? Jag bara undrade och gav ett "möjligt" scenario hur det skulle kunna vara om det skulle funka. Tack alla ni som gav ett seriöst svar där ni inte idiotförklarar mig.