Hej, nu är det så att jag och två kompisar ska sitta på samma nätverk kopplad till en trådlös router, varav en kör med kabel.
En av kompisarna som kör trådlöst kommer in direkt på Nätverket utan problem, och jag med kabel. Men när den andre kompisen ansluter så blir vi alla tre frånkopplad från routern och kommer inte in på ca 30 sekunder. Detta händer både när han ansluter med kabel eller trådlöst.
När jag sedan går in på rountern och kollar logen så har den rensats, så det verkar som att den startar om sig när kompisen försöker ansluta.
Vi har testat med att Återställa tidigare drivrutiner, uppdaterat till nyaste drivrutinerna, kollat inställningar så att nätverkskortet är inställt på 802.11g vilket routern stödjer med säkerhet. Samt kört återställning på hela datorn tills det senast fungerade (Hemma hos honom). Har även testat med att starta om routern ett flertal gånger samt testat ställa in på samma kanal som den andra (fungerande) datorn har, utan resultat.
#2-3 Härligt, minns att mitt rekord är 2.76 (körde hyfsat mycket haha) men har inga bevis som stödjer detta :-(
#4 Har ett någorlunda liv :l
Orkar inte mer eftersom att jag är trött:-O
OT: Haha, testade och fick 7 sekunder.. Skämmigt ;Pppp