1
Är det OK att köra bil när man . . .
Postat av FredrikKarlsson den 18 Februari 2010, 13:31
32 kommentarer · 54 träffar
Jag ger er 3 alternativ och ni ska svara på om det är OK att köra bil då, men ni får ändas välja en, och självklart ska du skriva VARFÖR du just tog det alternativ, och 2 frågor att svara på!
1.Ni är på en fest och alla har druckit, och du är den ända med körkort, och en tjej på festen känner att det är dags att föda, vad gör du?
A: Kör henne till sjukhuset fast du har druckit och känner dig full
B: Du ber henne tyvärr att ringa en ambulans
C: Ni frågar henne om hon inte kan födda mitt under festen
2.Dina kompisar och du körde till en fest, du lovade från början att du inte skulle dricka något, och därför kunde skjutsa hem kompisarna igen, men tyvärr så drack du ändå och blev full! Vad gör du?
A: Du kör hem dig själv och dina kompisar fast du är berusad av alkoholen.
B: Du säger till dina kompisar att du inte vill köra de hem, och ber att de ska ta taxi medan du övernattar hos festkompisen.
C: Du ber dina föräldrar hämta er
1.Ni är på en fest och alla har druckit, och du är den ända med körkort, och en tjej på festen känner att det är dags att föda, vad gör du?
A: Kör henne till sjukhuset fast du har druckit och känner dig full
B: Du ber henne tyvärr att ringa en ambulans
C: Ni frågar henne om hon inte kan födda mitt under festen
2.Dina kompisar och du körde till en fest, du lovade från början att du inte skulle dricka något, och därför kunde skjutsa hem kompisarna igen, men tyvärr så drack du ändå och blev full! Vad gör du?
A: Du kör hem dig själv och dina kompisar fast du är berusad av alkoholen.
B: Du säger till dina kompisar att du inte vill köra de hem, och ber att de ska ta taxi medan du övernattar hos festkompisen.
C: Du ber dina föräldrar hämta er
Är det någon sin OK att köra bil full?
108 personer har röstat