Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jag blev polisanmäld?!

Postat av RoligtT den 16 Februari 2010, 20:23
12 kommentarer · 296 träffar
Hej!

Blivit polisanmäld för bedrägeri (!?), han som anmält mig kommer från utlandet, pratar långt ifrån ren svenska, förstår knappt vad han säger.

Hade lagt ut min telefon på blocket den 12 Februari, skickar telefonen på lördagen. Då mannen ville ha den snabbt, han förväntade sig den redan på måndagen, jag sa då att det är inte säkert, då posten leverar inte under helgen.

Han ringer sedan upp på måndagen (igår) och jag får en rejäl utskällning och påhopp om att jag lurat han och han säger att jag ska passa mig för han, tex. att han ska leta på mig och "skada" mig.

Jag matar mig ur situationen och säger att den borde komma på Tisdag (idag), men det har telefonen inte gjort. Så nu har han polisanmält mig, han skickade bilder till min telefon osv. och ja, det var inte fake.

Han ringde även och sa att han vill göra upp man mot man, han sa även att han ska knulla mig mamma, misshandla mig osv.

Han sa att jag skulle skicka den billigast som möjligast, alltså utan kolli och utan försäkring, jag sa då till han att ansvaret slutar när jag stoppat den i brevlådan.

Men han har inte fått telefonen, har redan en polisanmälning i häcken, där han skrivit upp mitt bankkonto, namn och även skrivit att jag lurat flera?! Det var min andra telefon på blocket.

Vad ska jag göra? Han kan ju lika gärna lura mig och säga att han inte har den och vill ha pengarna tillbaka?!

TRÖTT PÅ DET HÄR, härdan efter skall jag aldrig mer sälja något till en invandrare.

Vad ska jag göra?!

Pris summan det handlar om är 1100kr.

Edit: Nej, jag har egentligen inget bevis på att jag skickat iväg den, för han bad inte efter rekommenderat (kolli nummer/försäkring) och jag sa att jag inte skickar med det.

Edit2: Kan inte spara nått, det kom muntligt, han skickade inga sms.
Föregående tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..