Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför är incest olagligt?

Postat av glitchmade den 15 Februari 2010, 17:33
259 kommentarer · 3 525 träffar
Jag såg på aftonbladet idag en artikel som handlar om ett par som blivit anklagade för incest:

http://www.aftonbladet.se/webb tv/nyheter/utrikes/article6611 203.ab

Och jag undrar varför Sverige och många andra länder har liknande lag?
Borde inte det vara upp till en själv att bestämma vem man vill bli kär i?

Det är ju också kärlek?

Och alla som klagar på att det blir missbildade barn osv:

Läs kommentaren från: #65

Bara för att man älskar varann så måste det INTE BETYDA att man kommer att skaffa barn! Finns MÅNGA MÅNGA "Vanliga par" här i Sverige som är tsm UTAN att ha några barn överhuvudtaget så er argument faller redan där!

Homosexuella par adopterar sina barn, det kan också incest-par göra och homosexualitet är LAGLIGT här i Sverige, helt sjukt att inte incest som är till och med "normalare" än homosexualitet, ENLIGT BIBEL - att incest inte blir lika accepterade som homosexualitet.

.

För det är ju också precis samma sak som homosexualitet som är lagligt här i Sverige, det är också kärlek.

Så varför tillåta homosexualitet men inte incest? Är detta inte lite fördomsfullt?

Jag tycker det ska vara upp till en själv att bestämma vem man vill älska och om båda går med på det så ska inte samhället lägga sig i! Det är för sjukt att det är så mycket tvång och förtryck överallt här när ansvaret ligger hos individen!
Föregående tråd
Nästa tråd

259 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 259 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..