Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Telia med tv och bredband = hög ping!

Postat av MKA! den 15 Februari 2010, 12:30
42 kommentarer · 3 893 träffar
Hejsan som rubriken lyder så använder vi oss av Telia Smart, dvs vi har både bredband och tv genom Telia. Detta ger att på en svensk game-hosting (sthlm server) pingar jag 30 och bör pinga 12-15 (bor i Göteborg).

För ett års sedan ringde jag Telia Support och sade att jag vill ha prioritet på bredbandet och ha tv:n som andra prioritet vilket gav att jag fick normal ping. När jag nu ringde och ville ha samma hjälp så säger dom att vi inte erbjuder den tjänsten längre. Och med denna tjänst när du har genom tv:n så får man nöja sig med 30 på gh och 50 på andra servers.

Detta tycker jag är konstigt och förklara att förra gången fixa dom detta på 1 minut med någon inställning. Jag tankade innan detta då 1 mb/s och sen när dom fixade det förra gången för 1 år sedan låg jag på 1.8 mb/s och normal ping i spel.

När jag gör tptest ligger jag nu på 30 ms vilket är skyhögt. Fråga även om pingfilter och han blabbla något om detta men fatta inte så mycket va så arg...

Nu frågar jag Fragbite som är mycket mer kompetena än Telia om ni har några bättre svar eller hur jag ska gå till väga. Ska jag inte kunna ha bra ping? Eller ligger felet någon annan stans?

Mvh David
Jag ringde Telia support
Föregående tråd
Nästa tråd

42 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar