Tjena alla 30slakare. Jag har äntligen börjat inse att mitt liv slösas bort i oändligt många cs-timmar o.s.v framför datorn. Nu vill jag träna bort onödigt fett och få en nyttig och lätt diet. Är 14 bast, går i skolan så jag vet inte mkt om sånt. Någon som kan ge bra & enkla tips?
Seriösa svar uppskattas!
du ska bli mätt när du äter dock inte överdrivet mätt använd sunt förnuft du ska inte leta i kylen 1 timme efter du ätit liksom..
Ät en banan efter träning, drick mycket vatten.
Variera styrketräning med konditionsträning så som löpning/spinning. Lägg ut ca 3 pass i veckan, känner du att du är motiverad att träna mer öka till 4-5.
Nåt sånt ungefär skulle jag köra på.
Som någon nämnde tidigare, ät enligt tallriksmodellen och ät inte alltförmycket godis/chips/läsk etc.
Mer kan du läsa här:
http://bodywork.blogg.se /
EDIT:
Med andra ord, du kan äta mycket chips/godis dricka så mycket läsk du vill, så länge du förbrukar fler kalorier än vad du får i dig.
Sen är det inte nyttigt att äta för mycket onyttigheter, det säger sig självt. Men det är en annan diskussion!
Sen ser du till att röra på dig. Kanske gå en extra lång väg till bussen på morgonen, göra lite armhävningar i ditt rum etc. Kanske börja med någon sport - badminton?