Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Behöver ny dator. Hjälp?

Postat av ;kRALLE den 4 Februari 2010, 19:43
29 kommentarer · 178 träffar
Go'kväll.

Jag känner att min dator börjar strejka då jag inte kan spela de spel jag vill på högsta inställningar. Jag är lite för dålig på datorer för att bygga ihop en egen, så jag ser gärna att datorn jag söker är färdig att användas direkt och inget ska behövas installeras, förutom möjligtvis ett virusskydd. Jag har ingen lust att köpa något uppgraderingspaket från komplett eller liknande då jag råkat bränna mitt moderkort mer än en gång.

Jag tänkte spendera ca. 5000 kr och helst inte mycket mer än så. Jag vill alltså ha tips på en stationär speldator som är färdig att användas direkt, som sagt. Tangentbord, mus, musmatta, headset, skärm osv. har jag i mängder.

Nu kommer ni säkerligen länka datorer för 7000 kr etc, men eftersom jag inte har allt för mycket pengar (tyvärr) och inte spenderar allt för mycket tid framför datorn så ser jag att datorn inte bör kosta mer än 5500 kr. Jag är fullt medveten om att man kan få en rätt reko dator för det priset. Och varför jag ber om hjälp är som sagt att jag inte har full koll på vad som är bra och dåligt nu för tiden. Jag var duktig på datorer en gång i tiden men nu när jag intresserat mig för annat så har jag tappat kollen.

Så, ge mig tips!

OBS: MÅLET är att datorn ska bli så bra som möjligt, gärna så långt över min nuvarande som går. Nu kör jag med:
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4400+ 2,31 GHz.
2 GB Ram och med ett NVIDIA Geforce 8600 GTS.

Det är ju liksom ingen idé att köpa en dator för 5-6 tusen om den inte blir väldigt mycket bättre än min nuvarande. Ser hellre att jag uppgraderar min isåfall om det är bättre, men jag vill helst ha en helt ny dator som sagt.

-thief
Föregående tråd
Nästa tråd

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar