geeh, hejsan hoppsan fragbite!
Jag ska gå rakt på sak, strulade/pullade en brud senast i fredags, första gången jag träffade henne, vi var båda ganska fulla och de. Så har pratat ganska mycket med henne efteråt och hon vill träffas igen (Ser sjukt bra ut, vad jag kommer ihåg), enda problemet är att hon verkar ha stora problem med sina föräldrar och vill sjukt gärna slagga över hos mig imorgon (torsdag?).
Frågade iaf hon ville träffas inne i stan efter jag slutat istället och kanske dra hem till mig men inte slagga över och de, men då ville hon inte de.
Så, frågan är, vågar man bestämma träff med bruden fast hemma hos en. Fast ta risken att hon har en arg bror (som hon har, arg vet jag inte) som kommer banka skiten ur en när jag berättar vars jag bor?
Äter du 3000kcal om dagen. Dricker gainer runt 1000kcal om dagen och för att ligga plus minus noll i vikt behöver du 3300kcal.
Då betyder det att du kommer gå ner igen när du slutar med det. Men som du säkert fattar handlar allt om hur hur mycket kalorier du får i dig kontra gör av med.
osv
Isf känns det ganska ovärt när man måste käka kreatintillskott resten av livet om man vill behålla samma "size".
edit: #6
Kreatin finns alltid i kroppen, dock ger ökat intag av kreatin intensiva sammandragningar vilket gynnar muskelns uthållighet. Kreatin binder vatten, och tar du ett ökat intag av kreatin betyder det att du även behöver dricka mer vatten, vilket leder till mer massa - av vatten. Som sagt förloras denna massa då du tar uppehåll med kreatin, men du har fått ökad muskeluthållighet under träninge, vilket gjort att du kunnat pumpa mer, och därmed ökat något mer i massa.
edit igen: precis som #8 säger är det monohydrate som binder vatten, vilket jag även antog att du menade och svarade på i mitt inlägg.
#7 Ungefär ja. Kalorier in vs kalorier ut = kroppsvikten
EDIT: Läs på t ex gymgrossiten.com om olika kreatin. Där står allt, ren fakta.
Har gymmat ungefär ett år nu, och tänkt nu när skolan börjar att dra igång seriöst med kosttillskott och börja äta riktigt ordentligt. Har läst på lite grann och undrar att kombinera de här två:
http://www.gymgrossisten.com/c gi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi? Avd=1&funk=visa_artikel&artnr= 609
http://www.gymgrossisten.com/c gi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi? Avd=1&funk=visa_artikel&artnr= 585r
Är det något att hänga i granen?
Vill även upplysa dig om att jag, som har ganska känslig hy, fick en hel del finnar av Gainer pro (likadanat med Whey).
Kreatinet du länkat är superbra enligt mig, dock det enda jag testat eftersom det funkat såpass bra för mig. Köpte det när jag började träna, och använder det än idag. Det binder en hel del vatten, jag brukar gå upp 2-3 kg under perioden jag intar det. Får ett grymt pump av det och rekommenderas verkligen av mig. Får se ifall dom andra kanske har något annat att rekommendera, men enligt mig är vad du just länkat en bra start!
Om det är som du säger så tror jag att jag tar Whey istället för Gainer, har lite att ta i, men jag kan inte precis påstå att jag är tjock. :)
Hur är det med kreatinet då, hur många veckor brukar du köra med det, och hur många veckor har du uppehåll?
EDIT: #12 Det står på alla förpackningar hur du ska dosera och hur länge, hur långt uppehåll etc.
Dosering:
Dag 1-5 Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 4 gånger per dag, sprid ut intagen under dagen.
Dag 6- Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 1 gång per dag. Tag kreatinet direkt efter träning. Tag Kreatin Monohydrat även de dagar du inte tränar. Använd Kreatin Monohydrat i 4-10 veckor, håll därefter upp i minst 4 veckor.
Undvik drycker som innehåller koffein i samband med intaget av Kreatin Monohydrat.
Allting står även på påsen!
Bevis:
http://www.gymgrossisten.com/c gi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi? Avd=1&funk=visa_artikel&artnr= 570r
http://www.gymgrossisten.com/c gi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi? Avd=1&funk=visa_artikel&artnr= 585r
Jämför själv.
Whey 80:
Per 100 gr
Kalorier: 410 kcal
Protein: 76 g
Kolhydrater: 5 g
Fett: 8 g
Gainer Pro:
Per 100 gr
Kalorier: 348 kcal
Protein: 22 gr
Kolhydrater: 60 gr
Fett:1,8 gr
EDIT: Jag sa inte något om per 100 gr, jag sa per portion. Ok, det skiljer lite, Gainer innehåller lite mindre protein per portion, sry.