Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Abort, bra eller dåligt?

Postat av Jonasnilsson den 2 Februari 2010, 12:57
24 kommentarer · 2 666 träffar
Hejsan,

Jag och en polare sitter och diskuterar abort och jag är självklart tvungen att vara emot då det är ett skolarbete och läraren bestämmer allt :<

Men iaf, han kommer självklart med sådana förargument som jag också hade sagt t. ex. att om man bli våldtagen så är det klart att man inte ska vara tvungen att ha ett minne av det i resten av sitt liv för det som kan ha varit det värsta som har hänt en.

Men iaf, när jag säger att det är mord, som egentligen bör vara det självklaraste förargumentet? Så säger han att det inte är mord. För om vi säger att min mamma är gravid och sedan slår jag en dörr eller något i hennes mage så att barnet dör, då blir jag ju inte straffad för mord? Sen sitter han och säger att barnet inte har några egna tankar osv så det räknas inte som mord.

Någon som kan kontra det där argumentet? Mata gärna ut med emot- och förargument då jag tycker det är svårt att vara emot ett sådant här ämne, är nog mer lite båda och.

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..