Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Samsung Jét Batteriproblem

Postat av brennR den 19 Januari 2010, 20:31
6 kommentarer · 480 träffar
Hej alla ni med Samsung Jét telefoner! (Och ni andra ofc!)
Jag vill inte säga att det är ett problem direkt men det är en lite störande sak med mitt batteri som jag märkte idag.

Jag ska dra upp hela historien i tidsordning så att alla förstår.

I söndags (17/1-2010) köpte jag min Samsung Jét. När jag kom hem satte jag den på laddning direkt utan att sätta i mitt SIM-kort, dvs. jag satte bara i batteriet och började ladda den.

Sedan gick jag och kollade på en film som var ungefär 2 timmar lång och sedan gick jag och kollade på min Jét. Då ser jag att det står "Fully Charged" på displayen och batteri-ikonen rör sig inte.
Men jag tyckte det verkade skumt att den bara behövde laddas i 2 timmar eller mindre, så jag kollade lite i Användarhandboken om hur länge den skulle laddas men det stod inget om det.

I alla fall, jag tog då ut laddaren och öppnade bakluckan för att sätta i mitt SIM-kort. Och för er inte vet så behöver man inte ta ut batteriet för att kunna sätta i SIM-kortet.

När jag hade satt i mitt SIM-kort och stängt bakluckan så startade jag mobilen. Men då insåg jag att jag bara hade mina gamla kontakter på SIM-kortet så det blev lite fiffel med det.

Jaja, skit i den historien nu, jag har fått med det viktigaste.

Nu till mitt lilla "problem".
Idag märkte jag att min batterikapacitet inte är så hög.

Natten till idag (natten mellan tisdag 18/1-2010 och onsdag 19/1-2010) laddade jag min telefon hela natten, från ungefär klockan 20.xx på tisdag kväll till ungefär 07.30 på onsdag morgon.
Då tycker man ju att batterikapaciteten ska vara max.
Men som jag är så använder jag min mobil ganska mycket i skolan, jag vill få ordning på den, surfar lite på internet, smsar, ringer osv. Men jag vill inte säga att jag använder den JÄTTEMYCKET.

I alla fall, så i kväll (tisdag 19/1-2010) runt klockan 18.45 eller nåt så dör min telefon av lågt batteri.

Så min fråga till alla er med Samsung Jét är;
Hur länge laddade ni eran Jét första gången och hur länge räcker era batteri om ni använder telefonen som jag.

Tack så mycket på förhand!

PS: Kan lägga till att EDGE ikonen lyser. DOCK inte den aktiva EDGE så om det är någon som vet hur man stänger av EDGE helt, dvs så att den ikonen inte lyser alls så får ni gärna säga.

TACK!! hihi TEH WALL OF TEXT AF D00M! :O

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..