1
Försäkringsfråga
Postat av n000000b den 18 Januari 2010, 17:50
17 kommentarer · 69 träffar
Tjena. Ramlade för ett tag sedan och spräckte mitt ögonbryn. Jag fick åka ambulans och röntga hjärnan och lite så. Efter 10 timmar fick jag åka hem, och det kostade 400 spänn. De sydde inte ens mig, för att de var för upptagna med annat, och därmed blev det för sent att sy. Detta medför att jag kommer ha ett stort ärr ovanför ögonbrynet.
Detta borde jag kunna få ut pengar för vanprydande ärr på. Men kruxet är att jag har två försäkringar som täcker denna skada.
Innebär detta att jag kan ansöka om ersättning hos båda bolagen och få pengar två gånger, eller kan jag bara ansöka på ett håll? Kan jag ansöka båda och ta det som ger mest pengar?
Skulle bli glad om någon hade kunskap inom ämnet. Hittar inget av detta när jag googlar. Tack på förhand!
Detta borde jag kunna få ut pengar för vanprydande ärr på. Men kruxet är att jag har två försäkringar som täcker denna skada.
Innebär detta att jag kan ansöka om ersättning hos båda bolagen och få pengar två gånger, eller kan jag bara ansöka på ett håll? Kan jag ansöka båda och ta det som ger mest pengar?
Skulle bli glad om någon hade kunskap inom ämnet. Hittar inget av detta när jag googlar. Tack på förhand!