Ha 2 skärmar igång samtidigt?
Okej, Nu är det såhär:
Jag var nyss uppe på vinden och skulle hämta ett gammalt skrivbord som jag kan ha, eftersom mitt andra är trasigt.
Och när jag var på vinden hittade jag en sån där "tjock" gammal skärm (sorry, men vet inte vad dom heter, är inte så inne på sånt).
Jag tog med den ner, har kopplat in den, men inte in i grafikkortet, för att min andra skärm är ikopplad där, utan jag hittade en annan kontakt som den passar i, en sån blå alltså, och jag har kopplat in strömmen osv.
Och jag har även en kontakt till på grafikkortet som är vit,
och jag såg på en tidigare tråd att nån hade köpt en övergångssladd då det var från en sån vit till en blå, behöver jag en sån?
Har rsat datorn också btw.
Men ändå så funkar det inte, så nån som vet vad problemet är? Skärmen står bara och blinkar på stand-by läge.
Jag har ett NVIDIA-GeForce 9500GS.
Om ni undrar vad jag vill få ut av det här vill jag bara att jag ska kunna köra skärmarna bredvid varandra som jag sett många göra, tack på förhand.
Bjuder ofc på allt som är fel i texten.
här är en bra sida för det här
http://www.geekit.se/index.php ?option=com_content&view=artic le&id=179:koppla-datorn-till-t vn&catid=65:oevrigt&Itemid=109
#2 Sidan verkar bra, men hade inte planerat att släpa in en tv hit in på mitt rum hehe. Men tack ändå!
Alltså köper du en adapter så ska det funka.
Sen går du in i nvidia panel och fixa och trixxar.
Ett hett tips är att installera "Ultramon" då du kan fixa mer inställningar.
Btw, jag kopplade in min CRT idag så jag fixade nyss dualscreen :)
#6 problemet är att jag bara har såna gamla stora feta tv-apparater haha
P.S. CS minimeras om du kör det i full screen och trycker på den andra skärmen :s