Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skärmen dör i vissa spel.

Postat av ZooreX den 9 Januari 2010, 00:16
9 kommentarer · 199 träffar
Tjenare

Jag är verkligen i behov av hjälp. Har aldrig varit med om något liknande så jag har absolut ingen aning om vad som orsakar mitt problem.

Det hände första gången när jag hade laddat ner Left4Dead2. Första gångerna jag startade spelet så fungerade det bra. Men en gång så slocknade skärmen vid starten. Strömknappen som ska vara grön blinkade och sen slocknade den.

Jag kunde höra musiken från spelet och ljudet när jag drog muspekaren över menyerna.

Ctrl+alt+del fungerade inte. Jag testade att använda "User" knappen på mitt Logitech tangentbord. (Den som loggar ut en)

Det fungerade, när jag sen loggade in igen så var jag inne i Left4Dead2 och allting fungerade.

Detta har hänt fler gånger och då har "User" knappen inte löst problemet.

Nästa spel som orsakade problemet var Worms Armageddon. Fast nu kunde jag starta spelet och gå omkring i menyerna men så fort jag klickade "Start Game" så blev skärmen svart, strömknappen blinkade och slockna.

Tredje spelet som har orsakat detta är Heroes of Might and Magic. Nu händer det när jag startar spelet. Jag hinner inte se något innan skärmen har blivit svart. Samma sak gäller här. Att använda "User" knappen ett antal gånger kan fungera men ibland inte.

En liten film på det hela kan inte skada http://data.fuskbugg.se/skalma n01/MVI_1000.MOV

Den här gången kunde jag inte fixa det med "User" knappen så jag fick stänga av datorn på nätaggregatet.

När problemet först inträffade körde jag Windows 7. Nu har jag formaterat till Windows XP men problemet kvarstår.

Mitt grafikkort är Evga 8800GT 512MB, skärmen ViewSonic VX922 19" och moderkortet MSI P35 NEO.

EDIT: Edit: Det visade sig att Worms går att spela i lägsta upplösningen 640x480. Men i 800x600 så dör skärmen.
Andra spel funkar hur bra som helst i hög upplösning.
Bara Left4Dead2, Worms och Heroes som inte fungerar hittills. Men det kanske blir värre.
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..