Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

bredbands bolaget bättre ping?

Postat av Bezan den 30 December 2009, 16:31
13 kommentarer · 37 träffar
Tjenare,

jo, de är så att jag har runt 50-70 ping på cs (spelar på svenska servrar) hela tiden och ibland får ja laggspikes som kan gå upp till 300.
jag har 24mbits telefoniskit med bredbands bolaget.

jag ringde in till dom nyss och bad dom öppna alla portar och ta bort pingfiltret (jag hade tydligen redan alla portar öppna, men dom tog iaf bort pingfiltret) men jag märker ingen skillnad..

på cs ligger ja på minst 50 ping (vilket jag tycker är högt för jag har 24mbit). på bredbandskollen har jag "skickat 0.83, tagit emot 8.76, med en svarstid på 38 ms..)

så, är det någon som vet vad problemet är och hur jag kan fixa det? :S har somsagt tagit bort pingfiltret och har alla portar öppnade i modemet. hörde något om att man kunde ändra något i modemet genom en hemsida så att jag får bättre ping på cs, men gör det så att jag får högre ping i andra spel då?

kan tillägga att jag har mitt modem ca 2200 meter från närmaste telefonledning som bredbands bolaget har

help plz! (sorry för wall of text/stavfel)
Föregående tråd
Nästa tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..