Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp med popcorn hour

Postat av SP|InFected den 27 December 2009, 22:05
6 kommentarer · 74 träffar
Hej !

har köpt en ny Popcorn Hour A-110 idag och skulle behöva lite hjälp om någon har en sådan här hemma.

Min första tanke var att jag skulle streama alla filmer till Popcorn hourn från min externa hårdisk som är kopplad till datorn som jag har alla mina filmer på.

Detta funkade bra än så länge, jag installerade server programmet Myihome som var rekommenderad av Fabrikatet själv. Jag såg även att programmet hade en egen kategori där man kunde installer jukebox som ger en väldigt grym skin på Popcorn hourn.

Allt fungerade som planerat tills jag skulle öppna min IMG fil. Popcorn Hourn sa att denna inte kunde hitta någon fil. Jag gick in på google och läste mig fram till att programmet Myihome inte kan streama ISO, IMG eller MKV Filer.

det stod däremot att den iså fall rekommenderade att man använde sig av NAS eller SMB som program.

och nu har jag följande frågor

1. NAS (Networked Attached Storage) hur får jag ner detta ? finns det någon guide där ute som kan förklara hur man installerar detta ? vad står SMB för ? vet någon nerladdningslänkarna för dessa två ?

2. Om jag nu installerar antingen NAS eller SMB kan jag fortfarande använda Jukebox skinnet till dessa ?

3. Så som jag ser på det i nuläget verkar det mest simpla vara att installera en hårdisk i Popcorn Houren och lägga över alla filmer på denna. Det verkar också iså fall som att Jukebox skinnet ska kunna fungera även på dom interna hårdiskarna ? men jag är dock nervös för överhettningen, har läst på olika forum att dessa har en tendens att bli väldigt varma ? någon som har mer erfarenhet av detta?

tack på förhand

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..