Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tråkigt avslut på en härlig dag...

Postat av BONESTORM1337 den 24 December 2009, 19:44
20 kommentarer · 140 träffar
Allting började i morse, klev upp runt 06:30 för den traditionella grötfrukosten vi brukar ha på julafton. Efter frukosten fick jag öppna mitt första paket som var ett sådant "pussel mind game trix och fix grej" av trä som man fick lov att lösa innan man fick sin nästa klapp. Jag gick in hårt och löste min på några minuter, fick då öppna valfri klapp och valde självklart det stora paketet som jag hade mina föraningar om vad det var.

Det var en ny datorskärm, eftersom min gamla plattis hade gått sönder och jag fått lov att sitta på en 17" CRT (spelar WoW och DotA, fördröjningstid is not an issue). Glad gick jag och kopplade in mitt nyförvärv och testade. Det var nice, drog på Inglorious Basterds i 1080p HD för att testa kvaliten på bilden och det var prima!

Efter filmen spelade jag lite DotA med en kamrat fram tills Kalle Anka. Runt 14:50 går jag ut och sätter mig i vardagsrummet med familjen. Vi tittar klart på Kalle Anka och tar oss till köket för julbord, vi äter gott och samtalar och allt är frid och fröjd.

Efter maten beger vi oss åter in i vardagsrummet för vidare julklappsöppning. Jag får en klocka och lite kontanter. Jag beger mig glad i hågen mot mitt rum för en svängom med den nya skärmen.

När jag kommer in ser jag att skärmen har slocknat helt, "Jaha, den måste ha någon sorts energisparningsfunktion som stänger av skärmen efter X antal minuter" tänker jag och går mot skrivbordet för att trycka igång skärmen. Det är nu det börjar gå utför...

Skärmen startar inte. Jag tittar igenom alla papper och böcker jag fick med skärmen och hittar ingen lösning på problemet. Hämtar en skruvmejsel som börjar tjuta om man trycker den mot något som det strömar el igenom och konstaterar att både uttaget i väggen och i skärmen får el. Men powerknappen funkar fortfarande inte. Jag sitter och blir allt mer irriterad och går ut i vardagsrummet och säger "Skärmen funkar inte och nu får fan någon annan gå in och pilla innan jag slår sönder någonting". Sagt och gjort så går far min in och håller på med mig hängandes över axeln, vi testar att byta elsladd mellan CRTn och den nya skärmen, testar att byta ut DVI sladden samt sätta på en AGP konverterare men ingenting funkar.

Jag sätter mig besviket och plockar ner skärmen i lådan den kom i och pillar in CRTn för att titta när Elgiganten har öppet så man kan åka in och byta varan. Stängt på juldagen. Måste alltså vänta tills annandagen för ett eventuellt byte eller pengar tillbaka.

Så, har någon annan haft en skön julafton med ett lite fail slut?

Och om någon vet vad som kan vara fel skulle jag uppskatta lite hjälp, skärmen det rör sig om är en LGW2243SPF 21,5" LCD!

God Jul!
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..