Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

amp i julklapp, help me out!

Postat av Jernzor den 22 December 2009, 20:50
12 kommentarer · 125 träffar
alright, jag har spelat akustisk gitarr aktivt, 2-3 timmar per dag i ungefär ett år, jag är således inte märkvärdigt duktig men är inte heller kass.
I höstas skaffade jag mig en elgitarr och lånade en förstärkare, så jag har inte spelat el mer än ~3 månader.

Nu är förstärkarn återlämnad och jag planerar på att skaffa mig en egen nu..! min far, snäll som han är, sa åt mig att kika runt på förstärkare och säga till när jag hade bestämt mig.

problemet är att jag har spelat el så lite, och därav har jag ingen koll alls på fabrikat, vad som är bra, vad som är dåligt, vad jag bör prioritera osv.

Jag spelar mycket Sabbath, Nirvana. med andra ord, powerackord med lite 'smutsigt' och tungt sound.

elgitarren är en squier strato, om det är till någon hjälp.

har väll ungefär 4000kr att röra mig på.

är ni riktigt bussiga får ni gärna berätta fördelar och tips om förstärkarn ni tycker vore passande.

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar