1
Hjälp med pc som klarar HD Film
Postat av Xumber den 16 December 2009, 19:20
3 kommentarer · 24 träffar
Tjena jag ska bygga en HTPC som klarar HD film , youtube osv. och webb-surf (INGA SPEL)
har läst lite och hittat ett moderkort med inbyggt GPU,CPU
ZOTAC ION ITX-A-E
http://pden.zotac.com/index.ph p?page=shop.product_details&fl ypage=flypage_images.tpl&produ ct_id=169&category_id=15&optio n=com_virtuemart&Itemid=1
Intel Atom N330 (dual-core) (1.6 GHz) HyperThreading compatible
Grafikprocessor GeForce 9400
Och med detta kortet ska det då gå att hårdvaru-accelerera och se på HD-Film
har dock läst att processorn inte räcker till för HD flashfilm
har dock även läst att adobe har kommit med någon beta flashplayer som ska ha stöd för hårdvaru-accelereration
Altså det som fick mig att tvivla på att köra med detta allt i ett moderkort var att processor kraften inte räckte till för tex. hd flash film
Jag undrar om jag kan fixa en liknande sammansättning själv som klarar av Hårdvaru- accleration och som har bättre processor
och vad är det som bestämmer om något klarar hårdvaru-accleration ??
Är hårdvaruacclerationen enbart beroende av grafikkorts modellen ?
tror ni det kommer bli problem med för liten processor kraft ? för vanliga internetsaker som kanske stödjer hårdvaru-accelererar ?
har läst lite och hittat ett moderkort med inbyggt GPU,CPU
ZOTAC ION ITX-A-E
http://pden.zotac.com/index.ph p?page=shop.product_details&fl ypage=flypage_images.tpl&produ ct_id=169&category_id=15&optio n=com_virtuemart&Itemid=1
Intel Atom N330 (dual-core) (1.6 GHz) HyperThreading compatible
Grafikprocessor GeForce 9400
Och med detta kortet ska det då gå att hårdvaru-accelerera och se på HD-Film
har dock läst att processorn inte räcker till för HD flashfilm
har dock även läst att adobe har kommit med någon beta flashplayer som ska ha stöd för hårdvaru-accelereration
Altså det som fick mig att tvivla på att köra med detta allt i ett moderkort var att processor kraften inte räckte till för tex. hd flash film
Jag undrar om jag kan fixa en liknande sammansättning själv som klarar av Hårdvaru- accleration och som har bättre processor
och vad är det som bestämmer om något klarar hårdvaru-accleration ??
Är hårdvaruacclerationen enbart beroende av grafikkorts modellen ?
tror ni det kommer bli problem med för liten processor kraft ? för vanliga internetsaker som kanske stödjer hårdvaru-accelererar ?