Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Användbara CMD kommandon i skolan?

Postat av Lizaa den 9 December 2009, 17:02
11 kommentarer · 543 träffar
Kan börja med att säga att jag vet att det finns andra "CMD kommando" trådar men det finns ingen om vilka som kan vara användbara på skoldatorerna! :)

Skulle vara roligt ifall ni som vet några användbara kommandon till kommandotolken kunde skriva ner dom och dela med er av det ni vet.
På våran skola så går det inte att få upp CMD genom att starta cmd.exe. Men jag hittade något script på nätet som gör att jag får upp den nu och skulle vilja veta några sköna kommandon!
Det är Vista på skoldatorerna så vissa kommandon som funkar på XP funkar ju inte på Vista...

Jag kikade lite på nätet och hittade "shutdown -i" som gjorde att man fick upp en ruta som man kunde söka och få upp alla datorer som var uppkopplade på samma nät. Lite roligt eftersom skoldatorerna är på kommunens nät så det var ca 10k träffar :) Sedan kan man starta om dom genom fjärrstyrning, lite roligt :)

Men dela med er av era kommandon nu så man kan ha lite roligt på sina lektioner! :)
Puss
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..