Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad ska man göra om...

Postat av Joha den 2 December 2009, 00:13
6 kommentarer · 148 träffar
Hejsan!

Jag och min kompis diskuterade nyss om att slåss och om olika fightsituationer.

Han tyckte det inte var fegt att använda sig av kniv i en fight. Är inte det sjukt? Måste ju vara det fegaste som finns.

Jag undrar också om vad ni tycker om följande scenario:
Du är i ett slagsmål, mest för att slåss. Inga dödshot eller något.
Din motståndare tar fram kniven och du ser att han har alla intentioner i världen att skada dig eller döda dig.

Du lyckas sedan slå/sparka bort kniven från honom.

Frågan är sedan: Vad förtjänar en sådan person? Någon som är så feg att han plockar fram en kniv. Förtjänar han inte att skadas/dö med samma medel som han tänkte skada/döda dig?
För att oskadliggöra honom? Eller ska man vara snäll och vänta på polisen?
Jag tänker mest på filmen "Enter The Dragon" med Bruce Lee där hans motståndare Ohara bestämde sig för att helt plötsligt använda sig av krossade flaskor. Vad gjorde Bruce? Jo, dödade honom. Man måste oskadliggöra en sådan person, som vill döda dig. Eller?

Vad säger lagen om detta måntro? Och vad göra när samma person kommer emot dig med kniven flera gånger, fast du har varit så laglydig och snäll att du bara lämnar honom åt polisen?
Måste du inte "oskadliggöra" honom på ditt sätt då??

Diskutera.
Old School, Märsta norr om Stockholm
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..