Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp med Switch

Postat av Torkeliknipa den 1 December 2009, 20:20
13 kommentarer · 63 träffar
Tjena. Jag har en router och från den så har jag en kabel som går till min datorn (några meter från routern). Nu är det såhär att jag funderar på att köpa ett ps3 och ha det i mitt rum. Självklart så vill jag ju då ha internet till det också.
Problemet är då att jag inte orkar dra en till kabel från routern (om det ens finns någon plats kvar).

Jag undrar då om jag kan köpa en Switch och placera den i mitt rum och sedan ta den kabeln som går från routern in i min dator och placera den i Switchen istället och sedan dra 2 st nya kablar från switchen.

Skulle detta funka så att jag kan ha internet på både datorn och ps3 samtidigt? Eller finns det något annats sätt?

UPPDATE

Jag vet att tråden är gammal men det är först nu jag införskaffade mig ett ps3 och har nu tänkt att köra på denna lösningen.
Men när jag snackade med min farsa om denna lösningen så sa han att det inte fungerade. Han sa att routern delar ut en adress typ till min dator via en kabel ner till mitt rum och att det inte skulle gå att koppla den kabeln till routern och sedan få 2 st maskiner (dator och PS3) med Internetuppkoppling.

Han sa att man måste ha 2 st kablar från routern till switchen och sedan 2 st från switchen till ps3n och datorn.

Nu undrar jag vem som har rätt?? Jag och Ni eller han?
Föregående tråd
Nästa tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..