Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorproblem :<

Postat av Gnage den 30 November 2009, 14:16
5 kommentarer · 201 träffar
tjohej, jag har då haft ett väldigt irriterande problem med min dator dom senaste månaderna, det är såhär att när ja kör ett spel så efter kanske 5 minuter så börjar jag få regelbundna lagg som varar i 3-4 sekunder, spelet stannar inte helt utan bara laggar till (fps droppar, CPU usage går upp till 100%) och detta händer inte när ja hoppar runt i i ställen som är överbefolkat utan kommer på vilken plats som helst.

Och det hjälper inte att sänka grafikinställingarna till lägsta heller.

Dator specc är ( vad jag vet)

Amd athlon dual core 6000+

Geforce 9500 GT

2 GB ram

moderkortet är ett nforce, mer vet jag inte :<

Kan skriva upp saker som jag har gjort för att slippa detta (kan ha gjort fler saker som ja inte kommer ihåg)

formaterat och installerat windows 7

bytt kylfläns och fläkt på processorn (vilket gjorde att laggen inte kom lika ofta, har en teori att det kan vara ett kylarproblem)

installerade speedfan för att titta temperaturen i datorn, men det va inga värden som va så höga så dom skulle orsaka laggen

GPU: 61 grader

Temp1: 70 grader

Core : 67 grader

testat mina ram minnen med ett program

rensat fläktarna från damm

Det är allt ja kan komma ihåg att jag har gjort, det börjar gå mig på nerverna eftersom jag till och med laggar på browser spel numera.

är evigt tacksam för hjälp och tips, eller om ni har egna erfarenheter inom detta och kan bidra med era tillvägagångssätt

edit: alla drivrutiner är uppdaterade

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..