Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad har du fått för symtom av vaccinet?

Postat av Mefstar den 25 November 2009, 12:58
61 kommentarer · 119 träffar
Hej Fragbite. Jag tog vaccinet mot svininfluensan idag och har fått feber, ont i lederna och har kräkts fem gånger på ca tre timmar. Har även fått diarré som inte är så mysigt. Och just därför så undrar jag om ni som har tagit vaccinet har fått någon biverkning som jag? Aja, nu är ordet ert!

För er som är intresserade av att veta vad man kan få för symtom av vaccinet så ska jag nu för er skull skriva ner dom nedanför, resten behöver inte bry er.

Mycket vanliga (kan inträffa vid fler än 1 av 10 vaccineringar): smärta, rodnad, svullnad eller lokal förhårdnad vid injektionsstället, huvudvärk, trötthet, feber, muskelvärk, ledvärk.

Vanliga (kan inträffa vid mellan 1 av 100 och 1 av 10 vaccineringar): värmekänsla, klåda eller blåmärke vid injektionsstället, ökad svettning, frossa, influensaliknande symtom, svullna körtlar i halsen, armhålan eller ljumsken.

Mindre vanliga (kan inträffa vid mellan 1 av 1000 och 1 av 100 vaccineringar): stickningar eller domningar i händer eller fötter, sömnighet, yrsel, diarré, kräkningar, magont, sjukdomskänsla, klåda, utslag, allmän sjukdomskänsla, sömnlöshet.

Kontakta sjukvården om biverkningarna kvarstår eller om du får biverkningar som inte nämns här.

Med vänliga hälsningar,
Mefstar

Fick du en mycket vanlig symtom, vanlig syntom eller mindre vanlig syntom av vaccinet?

60 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

61 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar