Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur skapas personlighet?

Postat av ela re! den 24 November 2009, 23:25
43 kommentarer · 273 träffar
Hej!

Vill först och främst bara säga att d etta experiment är omöjligt att tillämpa i verkligheten men det spelar mindre roll,det intressanta i min mening är svaret man kan diskutera ut om det vore möjligt:

2 barn födda samma dag medverkar i ett experiment sedan födseln. Personerna i fråga har ingen aning om att dem medverkar i ett experiment och dem kommer aldrig att träffa varandra. Dem lämnar aldrig huset dem bor i och vet ingenting om att det finns en annan "riktig" verklighet.

Båda uppfostras(hjärntvättas) av kanske 30 olika personer på EXAKT samma vis. Ingenting skiljer. Alltså allt som hänt i deras liv är identiskt till 100%.

Den dag dem fyller 20 år får dem plötsligt gå in i ett nytt rum och träffa varandra. Båda 2 kommer självklart bli förvånade.

Och då kommer min fråga; kommer dem att vara olika på något sett alls?Kommer dem att ens undra olika saker om varandra?

EDIT:

Om vi simplifierar den långa texten och går till det centrala i tankeställningen. Föds vi människor på 0, så att säga?

Vad tror ni och varför ? Jag har ingen aning!
Föregående tråd
Nästa tråd

43 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 43 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..