Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vaccinera sig eller inte?

Postat av asdfgh1 den 22 November 2009, 22:22
19 kommentarer · 186 träffar
Jag har läst på lite om svininfluensan, hur den sprids, vad symtomen är osv. Jag har även läst på lite om vaccinet.

Symtomen för svininfluensa är ungefär samma som med en vanlig säsongsinfluensa, dvs halsont, hosta, hög feber och ont i leder mm. Har du otur så kan du till och med dö av den. Som det ser ut nu så verkar det även som att en mutation av svininfluensan är påväg, vilket kan göra att den blir farligare eller mildare. Det återstår att se.

Vilka biverkningar som man får av vaccinet är det ingen som säkert vet, hittils har det visat sig att de som tagit vaccinet har fått en influensa och andra har bara fått lite ont i armen. Det finns även dom som inte har påverkats ett skit av vaccinet, hittils..

Det som är skrämmande är ju att en del forskare har sagt att vaccinet kan göra en förlamad och till och med slå ut andningen.

Jag är helt lost, ska man ta vaccinet eller inte? Jag har ju ingen lust att dö av svininfluensan, fast å andra sidan så har jag heller ingen lust att dö inom en snar framtid pga vaccinet.

Är det någon där ute som är lite mer insatt i svininfluensan och vaccinet så får ni gärna dela med er av era kunskaper.

Och ja, jag är hypokondriker.
Föregående tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..